کتاب نقد و معرفی معماری دیکانستراکشن

Deconstruction architecture
کد کتاب : 69201
شابک : 978-9640363362
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نقد و معرفی معماری دیکانستراکشن اثر کتایون تقی زاده

مقارن با تحولات عظیمی که در چند قرن اخیر در حوزۀ تفکر صورت گرفته، معماری نیز دستخوش دگرگونی‌هایی شده است که بازخورد آنرا می‌توان در تعدد سبک‌ها مشاهده کرد. هر تفکر جدید یا نظریۀ علمی تازه موجب ایجاد سبکی نو در معماری شده است. یکی از این موارد، معماری یا سبک دیکانستراکشن است که با حضور خود تغییرات شگرفی را در معماری از لحاظ ساختار و زیبایی‎شناسی ایجاد کرده است.
کتاب نقد و معرفی معماری دیکانستراکشن در چهار فصل به معرفی این سبک و معماران نامداری همچون زاها حدید، پیتر آیزنمن و فرانک گری که این سبک را در عرصۀ معماری وارد کرده‎اند، می‎پردازد. ازآنجاکه مبانی دیکانستراکشن به‎طور مستقیم از فلسفۀ دیکانستراکشن استخراج شده و به دلیل آشنایی به‎نسبت اندک معماران با فلسفۀ این مکتب، برای استنباط معماری دیکانستراکشن، در فصل اول فلسفۀ دیکانستراکشن و زمینه‎ های نظری آن تبیین شده است.

کتاب نقد و معرفی معماری دیکانستراکشن

کتایون تقی زاده
من در سال 1375 در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته از دانشگاه شهید بهشتی و در سال 1385 در مقطع دکتری از دانشگاه تهران در رشته معماری فارغ‌التحصیل شدم. پس از فارغ‌التحصیلی به عنوان عضو هیات‌علمی در دانشکده معماری دانشگاه تهران شروع به کار کردم و طی این مدت مسئولیت‌هایی از جمله مدیر گروه معماری پردیس بین‌المللی کیش، مدیر گروه معماری پردیس البرز و معاونت تحصیلات تکمیلی و پژوهشی دانشکده معماری را برعهده داشته‌ام.
دسته بندی های کتاب نقد و معرفی معماری دیکانستراکشن