کتاب صوتی حکمت و سیاست

Hekmat va siasat
خاطرات دکتر سیدحسین نصر
کد محصول : 69458
گوینده :
زودترین زمان ارسال : ---
نوع رسانه : CD
تعداد حلقه : 1
نوع بسته بندی : قاب مقوایی
زبان اثر : فارسی

معرفی کتاب صوتی حکمت و سیاست اثر حسین دهباشی

کتاب صوتی "حکمت و سیاست" اثری است به اهتمام "حسین دهباشی" از خاطرات دکتر "سیدحسین نصر" که نشر آوانامه، نسخه ی کاملی از آن را با صدای مصاحبه شونده منتشر نموده است. گفت و گوی صوتی "حکمت و سیاست" که نخستین جلد از "مجموعه تاریخ شفاهی و تصویری ایران معاصر" می باشد به حیات و خاطرات دکتر "سیدحسین نصر" پرداخته است. "مجموعه تاریخ شفاهی و تصویری ایران معاصر" پروژه ای است که در آن چندین پژوهشگر حرفه ای با انجام گفت و گوهای تحقیق محور، ده ها مصاحبه با چهره های مهم در زمینه ی تصمیم گیری و سیاست گذاری داشته اند و حاصل گردآوری صدها ساعت از این گفتگوها، مجموعه ای است بی نظیر از اسناد تاریخی متعدد که هر کدام گوشه ای از تجربیات موفقیت آمیز یا شکست خورده در زمینه ی حکومت داری در ایران را به تصویر می کشند.
کتاب "حکمت و سیاست" هم که سرگذشت دکتر "سیدحسین نصر" را در اختیار مخاطبان گذاشته، از چنین رویکردی برخوردار است. "سیدحسین نصر" که تحصیلات عالیه ی خود را در دانشگاه های بزرگ آمریکا سپری کرده بود، پس از بازگشت به ایران در مناصب مختلفی فعالیت کرد که مقام معاونت و ریاست در دانشگاه های برجسته ی ایران، بنیان گذاری و ریاست انجمن سلطنتی فلسفه در ایران و ریاست دفتر فرح پهلوی تنها گوشه ای از آن ها می باشد. گفتگوهای انجام شده با این چهره ی مهم فرهنگی، چشم انداز مناسبی را از آشنایی با مقامات مهم فرهنگی و سیاسی کشور در دوره پهلوی، حضور متفقین در خاک ایران، نحوه ی مدیریت و سیاست های فرهنگی، علمی و مذهبی حکومت پهلوی و دگرگونی هایی که به انقلاب منتهی شد، به دست می دهد.

کتاب صوتی حکمت و سیاست

حسین دهباشی
حسین دهباشی (زادهٔ ۲۷ خرداد ۱۳۵۰، تهران) تاریخ‌پژوه و مستندساز ایرانی و دبیر سایت تاریخ آنلاین است. او بیشتر به خاطر ساخت مستندهای تبلیغاتی حسن روحانی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و نیز مستند به روایت دربار شناخته شده‌است. دهباشی تاکنون مسئولیت‌های مختلفی به عهده داشته‌است که از جمله آن‌ها مدیریت پروژه تاریخ شفاهی ایران در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بود. وی اکنون معاون ارتباطات، بین‌الملل و مشارکت‌های بنیاد امور بیماری‌های خاص، عضو خانه سینم...