کتاب اصول بلورشناسی

Principles of Crystallography
(تعیین ساختار، تک بلور و پودر، نانوساختارها و پروتئین ها)
کد کتاب : 69620
شابک : 978-9640364376
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 194
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اصول بلورشناسی اثر علیرضا عباسی

کتاب حاضر که به‌قلم مشترک دکتر علیرضا عباسی و شکوفه گرانمایه از سوی انتشارات دانشگاه تهران منتشر شده است، در 13 فصل ابتدا اصول بلورشناسی و مفاهیم پراش پرتو X و کاربرد آن در تعیین ساختار مواد تک بلور و پودری را بررسی کرده و سپس به نقطه مشترک این علم با مواد نانو و نیز بررسی توپولوژی آن‌ها و در نهایت توضیحات مقدماتی درباره بلورشناسی پروتئین‌ها پرداخته است.
شناسایی و مطالعه دقیق مواد در توجیه رفتار آن‌ها برای بهبود ساختار به منظور نیل به کاربردی بهتر و وسیع‌تر از اهمیت خاصی برخوردار است. بلورشناسی بهترین روش شناسایی مواد در صورت امکان شکل‌گیری آن‌ها به‌صورت بلورین است.
بلورها و حالت بلورین، پرتو X، پراش پرتو X، روش‌های تجربی، تقارن و گروه‌های فضایی، روش‌های دستگاهی و تجربی، جمع‌آوری و پالایش داده‌ها، انتقال فوریه، حل و پالایش داده‌ها، روش پودر، مواد نانو متخلخل با چارچوب‌های فلز-آلی (MOF)، توپولوژی و بلورشناسی پروتئین، موضوعات فصل‌های سیزده‌گانه این کتاب را شامل می‌شوند.

کتاب اصول بلورشناسی

علیرضا عباسی
علیرضا عباسی متولد سال 1352، استاد شیمی معدنی، دانشکده شیمی دانشگاه تهران، دارایکارشناسی, 1374, شیمی کاربردی, صنعتی شریف، کارشناسی ارشد, 1382, شیمی ساختاری, دانشگاه استکهلم، دکتری, 1384, شیمی ساختاری, دانشگاه استکهلم می باشد.
دسته بندی های کتاب اصول بلورشناسی