کتاب مرد جوان و خیاط حیله گر

The Young Man and the Cunning Tailor
(بر اساس داستانی از مثنوی مولوی)
کد کتاب : 69637
شابک : 978-9643912826
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 40
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب مرد جوان و خیاط حیله گر اثر شراره وظیفه شناس

زبان و ادبیات فارسی سرشار از حکایت‌ها و داستان‌هایی است که خواندن آنها هم اوقات آدمی را خوش می‌سازد، و هم بر عقل و خرد وی می‌افزاید. در این میان، مثنوی مولوی یکی از گنجینه‌های گرانسنگ زبان ادب فارسی است که دریایی از پند و حکمت و راهنمایی و روشنی در آن نهفته است.

کتاب حاضر بازگویی یکی از داستان‌های کوتاه مثنوی مولوی است به زبان نثر. این‌گونه بازگویی‌ها زمینه‌ای است برای ایجاد انگیزه در کودکان و نوجوانان تا به سراغ اصل داستان‌ها در مثنوی بروند و بهره‌های بیشتر برگیرند. مرد جوان و خیاط حیله گر حکایت شرط بندی جوانی است با گروهی از مردم. جوان شرط می بندد که از پس حیله ی خیاطی بر آید که تا آن زمان هیچ کس از پس او بر نیامده است. هیچ کس !! شاید تعجب کنید ولی چنین است. در این حکایت دانستن راز برنده بودن خیاط بسیار جذاب و لذتبخش است. به ویژه وجود چند لطیفه ی خوب در ضمن حکایت آن را برای مخاطب مقطع دبستانی و راهنمائی و حتی بزرگسال شیرین تر می کند. به گمانم اگر بدانید این حکایت بازنویسی خلاقی از کتاب مثنوی مولوی است نیز مشتاق تر خواهید شد. تصاویر کتاب نیز شما را به فضاهای قدیمی می برد. این کتاب مناسب گروه سنی :ب، ج می باشد.

کتاب مرد جوان و خیاط حیله گر

شراره وظیفه شناس
او سال 1341 در تهران چشم به دنیا گشود. فعالیت ادبی خود را به صورت حرفه ای از سال 1359 با کیهان بچه ها آغاز کرد. و هم اکنون در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشغول به کار است.او در سال 1362 با در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشغول به کار شد. و سمت فعلی‌اش کارشناس نظارت بر انتشارات است. فعالیت‌های او به شرح زیر است:داستان: مرد جوان و خیاط حیله‌گر، یک اسم و چند قصه (کار گروهی)، آی قصه قصه قصه‌های 3 و 2 و 1شعر: موشه و درخت سیب (برگردان به شعر)، بی‌اجازه، سلام، ب...