کتاب بازآفرینی چپ گرایی

Leftism Reinvented
کد کتاب : 69717
مترجم :
شابک : 978-6227489774
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 640
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب بازآفرینی چپ گرایی اثر استفانی ال ماج

احزاب سیاسی با گرایش چپ به عنوان نمایندگان فقرا و محرومان نقش مهمی ایفا می کنند. آنها زمانی این کار را با وعده حمایت از نیروهای سرمایه و تمایلات بازار برای ایجاد نابرابری انجام دادند. اما در دهه 1990 آنها از حمایت صرف نظر کردند و از رای دهندگان خواستند خود را با دنیای بازار محور وفق دهند. در همین حال، احزاب جدید و افراطی شروع به وعده حمایت اقتصادی از خودشان کردند – البته با لحنی عصبانی و ضد مهاجر.
برای درک بهتر دنیای سیاسی عجیب و غریب امروزی، استفانی ال ماج در بازآفرینی چپ گرایی تاریخ سوسیال دموکرات های سوئد و آلمان، حزب کارگر بریتانیا و حزب دموکرات آمریکا را تحلیل می کند. ماج با گذشتن از این فرض که احزاب صرفا به نیروهای خارج از کنترل آنها پاسخ می دهند، استدلال می کند که وعده های در حال تغییر احزاب چپ بیانگر جهان بینی انواع مختلف کارشناسان است. برای اینکه بفهمیم احزاب چپ چگونه صحبت می کنند، باید افرادی را که به جای آنها صحبت می کنند، درک کنیم.
این کتاب نشان می دهد که چگونه اقتصاددانان کینزی در اوایل دهه 1960 برای احزاب چپ صحبت کردند. این اقتصاددانان وظیفه خود را در زمینه مدیریت اقتصادی احتیاطی و حساس از نظر سیاسی می دیدند. اما در دهه 1980 نوع جدیدی از اقتصاددانان که پیشرفت بازارها را وظیفه اصلی احزاب چپ می دانستند، به میدان آمدند. در همین حال، با کاهش وفاداری رأی دهندگان به احزاب چپ، از استراتژیست های حرفه ای خواسته شد تا پیام های حزبی را «چرخش» کنند. در نهایت، احزاب چپ خود را تضعیف کردند و یک خلاء نمایندگی در پی خود باقی گذاشتند. این کتاب سوالات جدیدی را در مورد نقش و مسئولیت احزاب چپ - و کارشناسان آنها - در سیاست امروز مطرح می کند.

کتاب بازآفرینی چپ گرایی

استفانی ال ماج
استفانی ال. ماج (Stephanie L. Mudge)، دانشیار گروه جامعه شناسی در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس است.
نکوداشت های کتاب بازآفرینی چپ گرایی
Stephanie L. Mudge has written a magisterial account explaining how neoliberalism came to be a dominant way of thinking among the European and American Left.
استفانی ال. ماج گزارشی بزرگ نوشته است که توضیح می دهد چگونه نئولیبرالیسم به شیوه ای غالب در میان چپ های اروپایی و آمریکایی تبدیل شد.
Jenny Andersson

Leftism Reinvented provides a wealth of information, and very few scholars exhibit Mudge’s mastery of the economic policies across so many parties over such a stretch of time
این کتاب اطلاعات زیادی را ارائه می دهد، و تعداد کمی از محققان تسلط ماج را بر سیاست های اقتصادی در بسیاری از احزاب در چنین مدت زمان نشان می دهند.
Edwin Amenta

قسمت هایی از کتاب بازآفرینی چپ گرایی (لذت متن)