کتاب هیچکاک فلسفی

The Philosophical Hitchcock
(سر گیجه و اضطراب های بی خبری)
کد کتاب : 70130
مترجم :
شابک : 978-6229661734
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب هیچکاک فلسفی اثر رابرت بی پیپین

« کتاب هیچکاک فلسفی »، قرائتی از شاهکار آلفرد هیچکاک در سال 1958، سرگیجه است. با این حال، این کتابی است از رابرت بی پیپین، یکی از نافذترین و خلاق ترین فیلسوفان ما، و از این رو بسیار جذاب است. حتی زمانی که پیپین خوانش‌های دقیقی از هر صحنه در فیلم و داستان وسواس و فانتزی آن ارائه می‌کند، به طور گسترده‌تری به دنیای مدرنی که در فیلم‌های هیچکاک به تصویر کشیده شده است بازتاب می‌کند. پیپین به ما نشان می‌دهد که شخصیت‌های هیچکاک به طور مکرر با مشکلات و خطراتی روبرو می‌شوند که ریشه در شکست عمومی ما در درک خیلی خوب دیگران - یا حتی خودمان - یا استفاده موثر از چیزهای کمی که می‌فهمیم، دارد. سرگیجه با تقلیدها، فریب‌ها و خیال‌پردازی‌هایش، مظهر مبارزه‌ای عمومی و مشترک برای درک متقابل در دنیای اجتماعی متاخر مدرن با وابستگی‌های پیچیده‌تر است. پیپین استدلال می‌کند که با درمان این مشکل از طریق یک روایت داستانی فیلم‌برداری شده، نه گفتمانی، هیچکاک می‌تواند به ما کمک کند سوء تفاهم و خودفریبی سیستماتیک و عمیق متقابل را که در تلاش برای ایجاد دانش لازم برای عشق، در معرض آن قرار می‌دهیم، ببینیم. اعتماد، و تعهد، و زندگی در چنین حالت ناآگاهی چه می تواند باشد.
این کتاب کاوشی جسورانه و درخشان در یکی از تحسین‌برانگیزترین آثار سینما، هیچکاک فلسفی، فیلسوفان و سینمافیل‌ها را به درک جدیدی از سرگیجه و معانی آن سوق خواهد داد.

کتاب هیچکاک فلسفی

رابرت بی پیپین
رابرت بوفورد پیپین (متولد 14 سپتامبر 1948) فیلسوف آمریکایی است. او استاد خدمات برجسته Evelyn Stefansson Nef در کمیته اندیشه اجتماعی جان یوف، گروه فلسفه و کالج دانشگاه شیکاگو است.پیپین مدرک لیسانس خود را از کالج ترینیتی در هارتفورد، کنتیکت دریافت کرد. و دکترای وی در فلسفه از ایالت پن به سرپرستی استنلی روزن. قبل از انتقال به شیکاگو، وی چندین سال در بخش فلسفه در UCSD تدریس می کرد، جایی که هنری آلیسون و هربرت مارکوزه را در میان همکارانش حساب کرد. در سال 2009 وی کرسی فلسفه Spinoza را در دانشگاه آم...