کتاب همه رویاهایتان را به یاد می آورم

Je me souviens de tous vos rêves
(ادبیات فرانسه)
  • 15 % تخفیف
    95,000 | 80,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 70572
مترجم :
شابک : 978-6222671914
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 171
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب همه رویاهایتان را به یاد می آورم اثر رنه فرنی

رنه فرنی، نویسنده معاصر فرانسوی، در ۸ ژوئیه ۱۹۴۷ در یکی از محلات فقیرنشین مارسی به دنیا آمد و پس از فرار از ارتش، پنج سال با هویتی جعلی در خارج کشور زندگی کرد. بعد از بازگشت، علاوه بر نویسندگی، هفت سال در بیمارستان روانی پرستار بود و بعدتر، در زندان اکس آن پرووانس کارگاه‌های نویسندگی خلاق برگزار کرد. رمان‌های او از جمله جاده‌های سیاه، ما هرگز تنها نمی‌خوابیم و نامزد کلاغ‌ها جوایز ادبی زیادی را برایش به ارمغان آورد.
همه رویاهایتان را به یاد می‌آورم نخستین رمان اوست که به فارسی برگردانده می‌شود. صرف نظر از حضور پررنگ خود نویسنده در داستان، داستانکهایش حول شخصیت‌های مطرود گمشده در زندگی روزمره کنونی شکل گرفته است؛ زندانی‌ها، بی‌خانمان‌ها، مردها و زن‌های تنها که از حاشیه به مرکز پر از نور، روشنایی، طبیعت، عشق، صلح، دوستی و نوستالژی کشیده می شوند. رنه فرنی در این رمان، ما را وارد دنیایی می‌کند که دیگر دلمان نمی‌خواهد از آن بیرون بزنیم؛ می‌خواهیم همان جا بمانیم و بخشی از داستان شویم. به قول مفسر ادبی فیگارو، این کتاب بیش از هر چیزی رمانی فلسفی است که نگاه خاصی به جهان دارد و ما را، خواسته یا ناخواسته، وامی‌دارد نگاهمان به جهان را تغییر دهیم؛ «چشمها را باید شست، جور دیگر باید دید».

کتاب همه رویاهایتان را به یاد می آورم

رنه فرنی
رنه فرنی (زادهٔ ۱۹۴۷) رمان‌نویس فرانسوی است. فرنی صاحب یک رستوران در میدان اصلی Manosque بود که پس از دستگیری همکار تجاری خود به دلیل پولشویی، آن را فروخت. او درباره این تجربه در رمان خود با عنوان Lettre à mes tueurs در سال 2004 نوشت.فرنی نویسنده 15 رمان است. او برنده جایزه Eugène-Dabit du roman populiste برای Les chemins noirs در سال 1989 شد. او همچنین جایزه Mottart را از Académie française برای Tendresse des loups در سال 1990 دریافت کرد. او همچنین جایزه Paul...
دسته بندی های کتاب همه رویاهایتان را به یاد می آورم