کتاب عمارت رصدخانه

Observatory Mansions
کد کتاب : 115274
مترجم :
شابک : 978-6220110163
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 414
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

عمارت رصدخانه
Observatory Mansions
کد کتاب : 70725
مترجم :
شابک : 978-6229839706
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 508
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب عمارت رصدخانه اثر ادوارد کری

عمارت رصدخانه، اولین رمان ادوارد کری، روایتی است غریب از ساکنان عجیب یک مجتمع در حال فروپاشی. داستان این کتاب یادآور آثار بکت، یونسکو و میلهاوزر است؛ یک کمدی سیاه ابزورد و بدیع. چیره دستی نویسنده در این رمان چنان خوش نشسته که جف واندرمر این کتاب را بهترین اثر داستانی قرن بیست و یکم می‌نامد. این رمان بیش از هر چیز درباره‌ی رنج و فقدان است، در پایان اما امید طلوع می‌کند و رنگی دیگر به فضای داستان می‌دهد. طرح داستان ساده است اما احساسات نهفته در زیرمتن کتاب پیچیده. داستانی عجیب اما دلنشین دارد و بعید است شخصیت‌های شگفت انگیز آن تا مدت ها از ذهن خواننده بروند.

کتاب عمارت رصدخانه

ادوارد کری
ادوارد کری (زاده آوریل 1970، در شمال والشام، نورفولک، انگلستان) نمایشنامه نویس و رمان نویس است. او چندین اقتباس برای صحنه نوشته است، از جمله کبوتر پاتریک سوسکیند و پینوکیو رابرت کوور در ونیز. نمایشنامه های خود او عبارتند از Sulking Thomas و Captain of the Birds. او با ادین خو در ترجمه ویانگ کولیت مکبث به نام مکبث در سایه ها همکاری کرد.
قسمت هایی از کتاب عمارت رصدخانه (لذت متن)
اغلب خانه مان را پیرمردی طاس و تنومند می دیدم. مردی که زانوان گردش را با دستان شل وولش در آغوش کشیده و مذبوحانه به شلوغی، به ساختمان های کوچکتر و مدرن مجاورو به بی شمار آدمی که به سرعت در رفت وآمدند زل می زند. آه عمیقی می کشد. نمی داند چرا هنوز اینجاست. پیرمرد احوال خوشی ندارد. پیرمرد در حال مرگ است. از بی شمار بیماری و کسالت رنج می برد. پوستش از رنگ ورو افتاده و اندام های داخلی اش به خونریزی افتاده اند. این خانۀ ما بود و ما هم با رضایتی نسبی در آن زندگی می کردیم که یک روز ساکنی جدید از راه رسید...