کتاب چنگ چمنزار

The Grass Harp
کد کتاب : 71020
مترجم :
شابک : 978-6003676268
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1951
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

آوای چنگ علف زار
The Grass Harp
کد کتاب : 113187
مترجم :
شابک : 978-6227073140
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1951
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب چنگ چمنزار اثر ترومن کاپوتی

«چنگ چمنزار» رمانی از ترومن کاپوتی است که در 1 اکتبر 1951 منتشر شد. داستان یک پسر یتیم و دو بانوی سالخورده را روایت می کند که زندگی را از روی درخت مشاهده می کنند. آنها سرانجام عقب نشینی موقت خود را رها می کنند تا با یکدیگر و سایر اعضای جامعه چیزی را جبران کنند. کاپوتی که نمی‌خواست اولین رمان ناقص خود، گذر تابستانی را ادامه دهد، در ژوئن 1950 شروع به نوشتن چنگ چمنزار کرد و آن را در 27 مه 1951 به پایان رساند. این رمان از خاطرات دوران کودکی او در مونروویل، آلاباما، به‌ویژه از یک خانه درختی ساخته شده الهام گرفته شده است. در دهه 1930 در یک درخت گردوی بزرگ در حیاط خلوت پسر عمویش جنی. این خانه درختی بزرگ که از طریق یک پلکان مارپیچ قدیمی است، ساختمانی از چوب سرو و سقفی حلبی دارد و با مبل حصیری تزئین شده است. کاپوتی مدتی را در این خانه درختی با پسر عمویش سوک یا سایر دوستان دوران کودکی خود مانند هارپر لی گذراند.
کاپوتی این رمان را زمانی که در تائورمینا، سیسیل تعطیلات می‌گذراند، تکمیل کرد. آخرین بخش تنها چند روز پس از پایان نوشتن آن به ناشران فرستاده شد، اما به مدت چهار ماه منتشر نشد زیرا ویراستاران، به‌ویژه باب لینسکوت، اهمیتی برای پایان رمان نداشتند. لینسکوت فکر می‌کرد که پایان ضعیف بود، زیرا وقتی شخصیت‌ها در خانه درختی بودند، کاپوتی «نمی‌دانست با آنها چه کند». او از کاپوتی خواست که پایان را بازنویسی کند و کاپوتی تغییراتی در آن ایجاد کرد، اما او آن را به طور کامل بازنویسی نکرد.

کتاب چنگ چمنزار


ویژگی های کتاب چنگ چمنزار

فینالیست جایزه ملی کتاب سال 1952

ترومن کاپوتی
"ترومن گارسیا کاپوتی، زاده ی 30 سپتامبر 1924 و درگذشته ی 25 آگوست 1984، رمان نویس، نمایش نامه نویس، فیلمنامه نویس و بازیگر آمریکایی بود. او در نیوارولئان واقع در لوییزیانا به دنیا آمد و پدر و مادرش زمانی که چهار ساله بود، از یکدیگر جدا شدند. او پس از این جدایی به آلاباما فرستاده شد تا پنج سال آینده را در کنار خویشاوندان مادرش سپری کند. کاپوتی که کودکی تنها بود، قبل از ورود به مدرسه به صورت خودآموز، خواند و نوشتن را فراگرفت. او داستان نویسی را از سن یازده سالگی شروع کرد.او در سال 1943 در دپارت...
قسمت هایی از کتاب چنگ چمنزار (لذت متن)
باد هم خود ماییم. صداهای همه مون رو توی وجودش جمع می کنه و به خاطر می سپره، بعد راهی شون می کنه بین شاخ وبرگ های دشت تا حرف بزنند و قصه بگن. روح های آزاد کسانی هستند که زندگی رو می پذیرند، تفاوت هاش رو قبول می کنند و به خاطر همین همیشه توی دردسر می افتند.