کتاب روان شناسی سیاسی

Political Psychology
(وضعیت ها،اشخاص و قضایا)
کد کتاب : 71025
مترجم :
شابک : 978-6002500632‬‬
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب روان شناسی سیاسی اثر دیوید پاتریک هوتون

چه چیزی رفتار سیاسی را بیشتر شکل می دهد: موقعیت هایی که افراد خود در آن پیدا می کنند ، یا آرایش روانشناختی داخلی --- اعتقادات ، ارزش ها و غیره --- از آن افراد؟ شاید این تقسیم بندی پیشرو در مطالعه روانشناختی سیاست امروز باشد. روان‌شناسی سیاسی ، با بررسی همین پرسش، مقدمه‌ای مختصر، خواندنی و از نظر مفهومی سازمان‌دهی شده برای موضوع روان‌شناسی سیاسی ارائه می‌کند. این کتاب با استفاده از این موقعیت‌گرایی - چارچوب گرایش‌گرایی - که تقریبا با نگرانی‌های روان‌شناسی اجتماعی و شناختی برابری می‌کند، بر مکانیسم‌های توضیحی کلیدی مانند رفتارگرایی، اطاعت، شخصیت، تفکر گروهی، شناخت، عاطفه، عواطف و عصب‌شناسی تمرکز می‌کند تا موضوعاتی از رأی‌گیری را بررسی کند. رفتار و نژادپرستی به تروریسم و روابط بین الملل. نسخه جدید شامل فصل جدیدی درباره روانشناسی رسانه و ارتباطات است. هوتون همچنین متن را برای تجزیه و تحلیل رویدادهای سیاسی اخیر مانند انتخابات 2012 و گنجاندن تحقیقات جدید در زمینه علوم اعصاب، اقتصاد رفتاری و غیره به روز کرده است. مثال‌های واضح و جذاب هوتون مستقیما دانش‌جویان را به چالش می‌کشد تا خود را در موقعیت‌های واقعی و فرضی قرار دهند که شامل دوراهی‌های شدید اخلاقی و سیاسی است. این متن بسیار خوانا، پایه مفهومی مورد نیاز دانش‌جویان را برای درک رشته روان‌شناسی سیاسی که به سرعت در حال تغییر و مهم‌تر است، فراهم می‌کند.

کتاب روان شناسی سیاسی

دیوید پاتریک هوتون
دیوید پاتریک هاتون (David Patrick Houghton) (زاده ۲۱ نوامبر ۱۹۶۶) یک استاد بریتانیایی آمریکایی در امور امنیت ملی در کالج جنگ نیروی دریایی ایالات متحده است.هاتون در سنت هلن و وارینگتون در شمال غربی انگلستان به دنیا آمد و بزرگ شد. او در سال 1989 مدرک لیسانس خود را در رشته سیاست از دانشگاه شفیلد دریافت کرد. همچنین مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی را از دانشگاه پیتسبورگ در سال 1992 و دکترا را دریافت کرد. از همان مدرسه در سال 1375 با پایان نامه «نقش استدلال قیاسی در زمینه سیاست خارجی و داخلی&ra...
دسته بندی های کتاب روان شناسی سیاسی
نکوداشت های کتاب روان شناسی سیاسی
Houghton’s highly accessible text has been the foundation of my upper level undergraduate political psychology class for years.
متن بسیار در دسترس هوتون برای سالها پایه و اساس کلاس روانشناسی سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد من بوده است.
Rebecca Hannagan

The book is well written, engaging, and informative, and explains the psychology of the political world for what it is: a complex relationship between individuals and the political situations in which they find themselves.
این کتاب به خوبی نوشته شده، جذاب و آموزنده است و روانشناسی جهان سیاسی را برای آنچه هست توضیح می دهد: رابطه پیچیده بین افراد و موقعیت های سیاسی که در آن قرار دارند.
David C. Wilson

قسمت هایی از کتاب روان شناسی سیاسی (لذت متن)
عکسها دروغ نمی گفتند سربازهای آمریکایی زین زندانیان برهنه با اندام های لخت و عریان؛ زندانیهای عراقی ترسیده؛ مردی عراقی مانند ، سکی برهنه و و سرگردان و سینه خیز در مقابل نگهبان زن آمریکایی یک زندانی که بر روی جعبه ای ایستاده است و شلاق سیمی بر روی بدن او فرود می آید اینها عکسهای تبلیغاتی دشمن نبودند. این ها بی رحمی هایی را که به دست آمریکاییها در عمل صورت گرفت نشان . مجله نیویورکر و برنامه شصت دقیقه ی دوم شبکه CBS با انتشار عکس می دادند. در اوایل سال ۲۰۰۴ میلادی منزجر کننده از شکنجه و تحقیر زندانیان سیاسی توسط سربازان آمریکایی در زندان ابوغریب عراق آمریکا و جهان را شوکه کردند. عجیب اینکه صدام حسین سالها از این زندان برای کسانی که به نظر این دیکتاتور، دشمن بالقوه یا تهدیدی برای قدرت او به حساب می آمدند استفاده م می کرد و اکنون نمایندگان ایالات متحده به عنوان رهایی بخشان ،عراق در نقض حقوق بشر شرکت داشتند و از آن فیلم نیز گرفته بودند بیشتر از هر چیزی شاید عکسها تحلیلی بر حقیقت وجود آمریکایی ها در عراق است.