کتاب فهم موسیقی

Understanding Music
(از دریچه ی فلسفه و تفسیر)
کد کتاب : 71413
مترجم :
شابک : 978-9646688940
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 416
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب فهم موسیقی اثر راجر اسکروتن

راجر اسکروتون برای اولین بار در کتاب مشهور خود به نام کتاب "فهم موسیقی" (از دریچه ی فلسفه و تفسیر) به این موضوع موسیقی میپردازد و این نظریه را در عمل به کار می برد و تعدادی از آهنگسازان و فرم های موسیقی را بررسی می کند. شیفتگی مداوم او به واگنر محتوای بسیار جالبی را ارائه می دهد، اما او همچنین ضربات نزدیک به مرگ را به اهداف مورد علاقه خود مانند پیر بولز و هوگی کارمایکل وارد می کند. کتاب با فصلی ویرانگر در موسیقی پاپ پایان می یابد که حاوی دیدگاه های بحث برانگیز تری است که خوانندگان از آن لذت خواهند برد. در زیربنای این کتاب یک بحث و اشتیاق ثابت برای تونالیته و ریتم وجود دارد. راجر ورنون اسکروتون، یک فیلسوف انگلیسی است که در زیبایی شناسی تخصص دارد. او بیش از سی کتاب نوشته است، از جمله هنر و تخیل (1974)، معنای محافظه کاری (1980)، میل جنسی (1986)، فیلسوف در ساحل دوور (1990)، زیبایی شناسی موسیقی (1997)، زیبایی (2009) ، چگونه درباره سیاره به طور جدی فکر کنیم: موردی برای محافظه کاری محیطی (2012)، کلیسای ما (2012) و چگونه محافظه کار باشیم (2014). اسکروتون همچنین چندین رمان و تعدادی کتاب درسی عمومی در زمینه فلسفه و فرهنگ نوشته و دو اپرا نیز نوشته است.
اسکروتون از سال 1971 تا 1992 مدرس و استاد زیبایی‌شناسی در کالج بیرک‌بک لندن بود. از سال 1992، او سمت‌هایی پاره وقت در دانشگاه بوستون، موسسه امریکن اینترپرایز در واشنگتن دی سی و دانشگاه سنت اندروز داشته است. در سال 1982 او به تأسیس مجله سیاسی محافظه کار سالزبری ریویو کمک کرد که به مدت 18 سال آن را ویرایش کرد و در سال 1987 کلاریج پرس را تأسیس کرد. اسکروتون عضو هیئت تحریریه مجله زیبایی شناسی بریتانیا و عضو ارشد این مجله است.

کتاب فهم موسیقی

راجر اسکروتن
راجر ورنون اسکروتن (Roger Scruton) (متولد ۲۷ فوریه ۱۹۴۴) فیلسوف بریتانیایی در زمینه زیبایی‌شناسی و فلسفه سیاسی است.راجر اسکروتن از مخالفان سرسخت علم گرایان از یک سو، و مارکسیست‌ها از سوی دیگر است. از نظر او علم به تنهایی قادر به حل تمام مشکلات بشر نیست، از طرف دیگر او به علومی مانند روانشناسی فرگشتی توجه دارد و از این رو مفاهیمی مانند مهندسی اجتماعی یا برابری طلبی محض را نیز برنمی‌تابد. به عنوان مثال وی در دفاع از علوم انسانی و نقد علم (طبیعی) گرایان می‌گوید «تفسیر ف...
نکوداشت های کتاب فهم موسیقی
Anyone who is capable of being deeply moved by music should read it
هر کسی که می تواند عمیقا تحت تأثیر موسیقی قرار گیرد، باید آن را بخواند.
BBC Music Magazine

Aesthetic arguments are well summarised, disagreements presented very largely without querulousness; [Scruton] ... avoids shrill dogmatism. And while he makes substantial reference to music theory, he does so without the cack-handedness of many non-specialist music students
استدلال های زیبایی شناختی به خوبی خلاصه می شوند، اختلاف نظرها عمدتا بدون تردید ارائه می شوند. [اسکروتون] ... از جزم اندیشی تیزبین پرهیز می کند. و در حالی که او به تئوری موسیقی اشاره قابل توجهی می کند، این کار را بدون توجه بسیاری از دانشجویان غیرمتخصص موسیقی انجام می دهد.
Classical Music

قسمت هایی از کتاب فهم موسیقی (لذت متن)