کتاب آیا دلتان می خواهد: زندانی دزدان دریایی بودید؟

You Wouldn't Want to Be a Pirate's Prisoner!
کد کتاب : 71652
مترجم :
شابک : 978-9642220694
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 28
سال انتشار شمسی : 1391
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب آیا دلتان می خواهد: زندانی دزدان دریایی بودید؟ اثر جان مالام

آیا دلتان می خواهد، نام مجموعه کتاب هایی است که یک رویداد علمی، تاریخی، فرهنگی و غیره را با رویکرد شبیه سازی و جایگزینی خواننده ی کتاب و خیال پردازی در آن رویداد، به رشته ی تحریر درآمده است. در این کتاب کودک با یک رویداد آشنا شده و با مراحل رخ دادن آن هماهنگ پیش می رود. کتاب پیش رو از این مجموعه انتخاب شده است و سفرهای دریایی و خطر گرفتار شدن به دست دزدان دریای کارائیب را برای کودکان توضیح داده است.
اسپانیایی ها بعد ورود به قاره ی آمریکای جنوبی و آشنایی با منطقه و دست یابی به گنجینه های طلا و جواهرات سرخپوستان ساکن آن مناطق، و غارت این گنج ها، آن ها را به کشور اسپانیا می فرستادند. دریای کارائیب بین قاره ی آمریکای شمالی و جنوبی قرار دارد. در سال ١٧١۶ دزدان دریایی این منطقه را نا امن کرده بودند و محموله های طلا و سکه ی کشتی های اسپانیایی را به غارت می بردند. کشتی های اسپانیایی که مسلح به چندین توپ بودند و گالیون نامیده می شدند، به صورت گروهی از سواحل شمالی قاره آمریکای جنوبی به سمت اسپانیا حرکت می کردند تا در مواجهه با دزدان دریایی بهتر بتوانند از خود دفاع کنند. دزدان دریایی مردانی از کشورهای انگلیس، فرانسه و هلند بودند که از دولت های خود اجازه ی حمله به کشتی های اسپانیایی و تصاحب اموال آنها را داشتند. شگرد دزدان دریایی این بود که کشتی هایی که از ناوگان کشتی های اسپانیایی عقب می ماند را هدف قرار داده و به آن حمله می کرد و گنجینه های طلا را به سرقت می برد. مشتی دزدان دریایی کوچکتر بود و با سرعت بیشتری حرکت می کرد. آن ها پرچمی سیاه با یک جمجمه را به عنوان نماد خود برگزیده بودند و اسلحه های کشنده ای داشتند. اگر غنائم به دست آمده از یک کشتی کافی نبود، دزدان دریایی خدمه ی کشتی اسپانیایی را گروگان می گرفتند تا به وسیله ی آن ها بتوانند کشتی های دیگر را هم بدزدند. محموله های سرقت شده بین خدمه ی کشتی دزدان تقسیم می شد. آن ها اسیران را در زیر عرشه ی کشتی نگه می داشتند و گاهی آن ها را برای شکنجه و حرف کشیدن به روی عرشه می آوردند و هفت شبانه روز به دکل کشتی می بستند. در این میان شکنجه های مختلف مثل شلاق زدن، استفاده از نمک و سرکه بر روی زخم ها، فرو کردن سر زیر آب و حتی هدف قرار دادن با تیر را بر روی افراد اسیر شده امتحان می کردند. سر سکان دار، جراح، نجار، بادبان دوز، راهیاب، بشکه ساز، ملوان عادی، کارکنان کشتی دزدان هستند و همگی به ناخدا خدمت می کنند….

کتاب آیا دلتان می خواهد: زندانی دزدان دریایی بودید؟

جان مالام
جان مالام مورخ، باستان شناس انگلیسی و نویسنده کتاب های غیر داستانی کودکان (اطلاعاتی) است.وی در ولورهمپتون انگلستان متولد شد و در دانشگاه بیرمنگام تحصیل کرد و در آنجا مدرک تاریخ باستان شناسی و باستان شناسی را دریافت کرد. او در مکانهایی در انگلستان حفاری کرد و واحد باستان شناسی در Trust Museum Ironbridge Grave Trust ، Shropshire را رهبری کرد. پس از آن ، او قبل از تبدیل شدن به نویسنده تمام وقت به عنوان ویراستار در شرکت های انتشاراتی انگلستان کار کرد. کتابهای اطلاعاتی او برای کودکان طیف وسیعی از ...