کتاب تئوری طراحی گرافیک

Graphic Design Theory
کد کتاب : 71868
مترجم : فاطمه مرزبان
شابک : 978-6007698044
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 350
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب تئوری طراحی گرافیک اثر مردیت دیویس

هدف کتاب تئوری طراحی گرافیک مطالعه‌ای است در قلمرو نظریه‌های مربوط به طراحی گرافیک برای کسانی که در این حوزه فعالیت دارند و همچنین معرفی مجموعه‌ای از ایده‌ها و منابع که می‌توانند در پژوهش‌های پیش روی آنان کارآمد باشد. این کتاب همچنین تلاش دارد تا به پژوهش‌های تصویری دانشجویان و طراحان گرافیک شکل ببخشد. ازاین‌رو در کتاب حاضر فقط به آن دسته از چارچوب‌های نظری پرداخته شده که فرم و تأثیرات آن با مخاطبان پیوندی مستقیم و مشخص دارد و از میان نظریه‌های هنر فقط آن‌هایی انتخاب شده که با کاربردشان می‌شود به توصیف یک نمونه تصویری پرداخت است.
طراحی گرافیک در بافت: مجموعه ای ضروری و جدید از کتابهایی که بر نیازهای دانشجویان طراحی گرافیک در دوران معاصر تکیه دارند. این کتاب اولین مقدمه جامعی است که در زمینه تئوری طراحی گرافیک نوشته شده است. سالها تجربه نویسنده این کتاب در زمینه طراحی گرافیک باعث شده است تا بتوانند به شکلی کاملا واضح نظریه های پیچیده را توضیح بدهد مباحث اصلی در این کتاب عبارت است از: مدل های ارتباطی؛ بازنمایی تصویری به عنوان نظامی از نشانه ها‌؛ رویکرد های شناختی به طراحی مدرنیسم و پسامدرنیسم و بافت های اجتماعی و فرهنگی و مادی طراحی معاصر. کتاب دانشجویان را ترغیب می‌کند با دیده ای نقادانه به ارزیابی آثار طراحی بپردازند و انتقادی در جهت بهبود بخشیدن کار های کلاسی خود استفاده کنند تا آینده شغلی موفق تری داشته باشند.

کتاب تئوری طراحی گرافیک

مردیت دیویس
مردیت دیویس (متولد 1948، پیتسبورگ، پنسیلوانیا) یک معلم، نویسنده و طراح گرافیک است. مرکز کار او برای حمایت از یک آموزش طراحی جامع، انتقادی و چالش برانگیز است.دیویس در سال 1970 از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا فارغ التحصیل شد و لیسانس خود را در آموزش هنر و مدرک کارشناسی ارشد خود را در سال 1974 دریافت کرد. او کار خود را با تدریس هنر در دوره راهنمایی آغاز کرد. در سال 1975، MFA خود را در زمینه طراحی از آکادمی هنر کرنبروک دریافت کرد. زمانی که در کرنبروک بود، کمک هزینه ای را برای توسعه برنامه درسی میشیگ...