کتاب مقالات فدرالیست

The Federalist Papers
کد کتاب : 72152
مترجم : مسعود عالمی
شابک : ‌‌978-6006220116
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 776
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1788
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب مقالات فدرالیست اثر مجموعه ی نویسندگان

کتاب "مقالات فدرالیست" یک اثر کلاسیک در زمینه علوم سیاسی می‌باشد که نوشتۀ سه نفر از بزرگترین اندیشمندان سیاسی تاریخ آمریکا، یعنی الکساندر همیلتن، جیمز مدیسن و جان جی است. این مجموعه مقالات و جستارها با عنوان اصلی "The Federalist Papers" منتشر شده و به تفسیر و تبیین قانون اساسی ایالات متحده آمریکا می‌پردازد.

نویسندگان این کتاب، که در زمان تدوین قانون اساسی امریکا از اعضای مجلس موسسان این کشور بودند، توسل به این مقالات برای تبیین و تفسیر مواد مختلف قانون اساسی نمودند. این مقالات تحت نام مستعار "پوبلیوس" در روزنامه‌های ایالت نیویورک منتشر شدند و به مردم توضیح می‌دادند که چرا باید قانون اساسی را تصویب کنند و مزایای آن چیست.

این مقالات همچنین برای اهداف تاریخی بسیار ارزشمند هستند. آنها به تاریخچه اندیشۀ سیاسی آمریکایی بازمی‌گردند و نشان می‌دهند که چگونه ایالات متحده، پس از انقلاب بریتانیا و به دست آوردن استقلال، قانون اساسی خود را تدوین کردند.

کتاب "مقالات فدرالیست" همچنین به عنوان مرجعی در علوم سیاسی شناخته می‌شود. کارشناسان علوم سیاسی این مقالات را اغلب با متونی مانند "جمهوری" افلاطون، "سیاست" ارسطو و "لویاتان" توماس هابز مقایسه می‌کنند. این کتاب به عنوان یک "کتاب ارزش‌مند" شناخته شده و سیاست‌مداران همۀ کشورها باید با آن آشنا باشند.

در نهایت، نویسندگان "مقالات فدرالیست" این مقالات را در دوره‌ای از اکتبر 1787 تا ماه مه 1788 میلادی نوشتند، یعنی پس از تدوین قانون اساسی آمریکا و قبل از تصویب آن. آنها با انتشار این مقالات تلاش می‌کردند تا مردم را متقاعد کنند که قانون اساسی را تصویب کنند و اهمیت و مزایای این قانون را بیان کنند.

کتاب مقالات فدرالیست

قسمت هایی از کتاب مقالات فدرالیست (لذت متن)
«چارچوب حکومت در آمریکا باید بر بنیان رضایت مردم استوار گردد. جریان قدرت ملی باید از این سرچشمه اصیل و حقیقی هر اقتدار مشروع نشأت گیرد.» همیلتن، فدرالیست 21 «اگر انسان ها فرشته بودند، حکومت لازم نبود و اگر بنا بود فرشتگان بر بشر حکومت کنند، لزومی نداشت هیچ نظارتی از درون یا برون بر حکومت اعمال شود.» مدیسن، فدرالیست 51 «حائز اهمیت بسیار است که در یک نظام جمهوری نه تنها جامعه در برابر ستمگری حکمرانان محافظت شود، بلکه هر بخش از جامعه در برابر بیدادگری بخش دیگر آن مصون بماند و حقوق افراد یا حقوق اقلیت در برابر گروه بندی های منفعت جویانه اکثریت حفظ شود.» مدیسن، فدرالیست 51 «خطر غصب قدرت توسط قوه مقننه ... می تواند با تجمع همه اختیارات در یکجا، به همان حکومت ستمکاری بیانجامد که تهدید غصب قدرت توسط قوه مجریه منتهی می شود.» مدیسن، فدرالیست 48 «خطر آشکارا در جایی بزرگ تر است که ...همه اعتبار قانونگذاری تنها به یک نهاد سپرده شود.» مدیسن، فدرالیست 63