کتاب انگیزه، اندیشه و گفتار

Motivation, thought and speech
(مجموعه مقاله) روان شناسی و نوروپسیکولوژی زبان از دیدگاه ویگوتسکی و لوریا
کد کتاب : 72589
شابک : 978-6222572228
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 432
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب انگیزه، اندیشه و گفتار اثر حبیب الله قاسم زاده

"برای فهم گفتار شخص دیگر، فهم کلمات او کافی نیست، باید اندیشۀ او را فهمید و حتّی فهم اندیشۀ او نیز کافی نیست، باید انگیزۀ وی را شناخت. تحلیل روان‌شناختی سخن، تا زمانی که این سطح منظور نشده است، کامل نیست." (ویگوتسکی، ل. س. اندیشه و زبان، چاپ ششم، 1399، ص 199)
• آن‌چه در این مجموعه آمده است تلاشی است برای بررسی و شناخت این روند: تبدیل اندیشه به گفتار از سویی، و تبدیل گفتار به اندیشه و انگیزه، از سوی دیگر. • مطالب گردآوری‌شده در این مجموعه، یک دورۀ زمانی تقریبا 40 ساله را در بر می‌گیرد. این آثار، جملگی دربارۀ ویگوتسکی و لوریا نوشته و یا ترجمه شده و بخش بزرگی از آن‌ها در نشریّه‌های علمی منتشر شده‌اند. تعدادی از این نوشته‌ها به صورت سخن‌رانی‌ هم ارایه شده‌اند. چند مورد پیش‌گفتار یا مقدّمه‌ای که بر ترجمۀ برخی از کتاب‌ها نوشته شده است نیز بر این مطالب افزوده شده است. • مجموعه‌ای مورد استفاده برای دانش‌جویان، دانش‌پژوهان و علاقه‌مندان به مباحث مختلف و گستردۀ روان‌شناسی و نوروپسیکولوژی زبان.

کتاب انگیزه، اندیشه و گفتار

حبیب الله قاسم زاده
دکتر قاسم زاده هستم، استاد گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و فارغ التحصیل روان شناسی در مقطع کارشناسی ارشد و روان شناسی بالینی در مقطع دکترا از دانشگاه وندربیلت آمریکا. گرایش های تخصصی من شامل درمان رویارویی وسواس، درمان Trichotillomania، پردازش طرحواره ای و فرایند Schematic processing and change process، پردازش استعاره ای و… می شود. در زمینه های دیگر نیز فعالیت هایی داشته ام نظیر پژوهش در زمینه های مختلف از جمله “مختصات روان سنجی فرم فارسی BDI-II”، سخنرانی در همایش...
دسته بندی های کتاب انگیزه، اندیشه و گفتار