کتاب روان درمانی پویشی کوتاه مدت

Short Term Dynamic Psychotherapy
کد کتاب : 72623
مترجم :
شابک : 978-6009089574
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 376
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1977
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب روان درمانی پویشی کوتاه مدت اثر حبیب دوانلو

گفتمان روان‌کاوی و همه روان‌درمانی‌های برخاسته از آن در پایان دهه آغازین قرن بیست و یکم، با عمری افزون بر یک قرن، همچنان زنده و پویاست؛ و نه تنها درحوزه درمان، بلکه در دیگر مباحث فرهنگ و تمدن امروز جهان، به نقش تأثیرگذار خود ادامه می‌دهد.
روان‌درمانی پویشی کوتاه مدت، اثر حبیب دانلو، کتاب برجسته‌ای است که نگاهی کلی به حقانیت، ضروریات گسترده، اهداف و تکنیک‌های این حوزه از درمان روان‌پویشی دارد. مطالعه دقیق این کتاب، به خصوص اگر با تجربه بالینی همراه باشد، علاوه بر ترسیم خطوط کلی درمان‌های روان‌پویشی کوتاه مدت، نکات ظریف بسیاری را در هر دو جنبه نظریه و عمل در اختیار خواننده قرار می‌دهد. در عین حال، در بسیاری موارد، حس اشتیاق به فراگیری این درمان را در فرادی که پیشتر آشنایی چندانی با این رویکرد نداشته‌اند، بر می‌انگیزد.

کتاب روان درمانی پویشی کوتاه مدت

حبیب دوانلو
حبیب داوانلو (متولد 10 اکتبر 1927) روانکاو و محقق روانپزشکی است و در مونترال، کبک، کانادا کار می کند، که روان درمانی پویای کوتاه مدت فشرده (ISTDP) را توسعه داده است. وی استاد روانپزشکی (ممتاز کنونی) در دانشگاه مک گیل و سردبیر بنیانگذار مجله بین المللی روان درمانی پویای کوتاه مدت فشرده بود.حبیب داوانلو محقق روانپزشکی ایرانی است. داوانلو ساکن روانپزشکی زیر نظر اریش لیندمان، روانپزشک آلمانی بود که در زمینه درمان بیماران داغدیده و آسیب دیده تخصص داشت.
دسته بندی های کتاب روان درمانی پویشی کوتاه مدت