کتاب زال و رودابه

Zal va Roodabe
رمان های شاهنامه15
کد کتاب : 72714
شابک : 978-9645454409
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 72
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب زال و رودابه اثر ابوالقاسم فردوسی

«زال و رودابه – رمان های شاهنامه» با کشتی گرفتن میان دو دیو آغاز می‌شود در مراسمی که همه از کنیزان و پهلوانان حضور دارند. زال که از دیدن نبرد میان این دو دیو آزرده شده، فریاد می‌زند که دیگر بس است و می‌پرسد که آیا می‌توانند به‌جای خشم و جنگ، مهر و دوستی را نشان دهند؟ همه شگفت‌زده می‌شوند و سام ردای شهریار مهرورز سیستان را به زال می‌دهد. در ادامه‌ی ماجراهای بلند و پرحادثه‌ و شگفت، آشنایی زال با رودابه را می‌خوانیم.

کتاب زال و رودابه

ابوالقاسم فردوسی
ابوالقاسم فردوسی طوسی (زادهٔ ۳۲۹ هجری قمری – درگذشتهٔ ۴۱۶ هجری قمری، در طوس خراسان)، شاعر حماسه‌سرای ایرانی و سرایندهٔ شاهنامه، حماسهٔ ملی ایران، است. برخی فردوسی را بزرگ‌ترین سرایندهٔ پارسی‌گو دانسته‌اند که از شهرت جهانی برخوردار است. فردوسی را حکیم سخن و حکیم طوس گویند.پژوهشگران سرودن شاهنامه را برپایهٔ شاهنامهٔ ابومنصوری از زمان سی سالگی فردوسی می‌دانند. تنها سروده‌ای که روشن شده از اوست، خود شاهنامه است. شاهنامه پرآوازه‌ترین سرودهٔ فردوسی و یکی از ...
قسمت هایی از کتاب زال و رودابه (لذت متن)
در کاخ، جشن باشکوهی بر پا بود. ده ها مشعل فروزان بر دیوارها می سوخت و کاخ چون روز، روشن بود. در هر سو آتشدانی و در کنارش آتشبانی بود. آتشبان ها هیزم بر آتش می گذاشتند تا روشنایی، نشان نیک بختی باشد و گرمای آتش، سرما را از دالان های دراز و سنگی دور کند.