کتاب تمرین های مصاحبه و تشخیص بالینی

Interviewing and Diagnostic Exercises for Clinical and Counseling Skills Building
برای روان شناسان و مشاوران
کد کتاب : 72722
مترجم :
زینب السادات کمالی
شابک : 978-6002002914
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تمرین های مصاحبه و تشخیص بالینی اثر پرل س برمن

این کتاب که به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای افرادی که در آموزش و یادگیری مهارت‌های مصاحبه و تشخیصی در بالینی، مشاوره و روان‌شناسی مدرسه، آموزش مشاور و سایر برنامه‌های آماده‌سازی متخصصان سلامت روان طراحی شده‌اند، مجموعه‌ای غنی از مهارت‌های عملی، عملی، کلاسی را ارائه می‌دهد. و تمرینات نقش آفرینی و آموزشی تست شده در کارگاه.
نویسندگان، که مجموعا 31 سال تمرین و 24 سال آموزش این مهارت ها را به عهده دارند، 20 نمایه پیچیده از طیف گسترده ای از مشتریان - بزرگسالان، نوجوانان و کودکان را ارائه می دهند. تفاوت در قومیت، جنسیت، مذهب، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، ارائه مشکلات و شدت مشکل. این پروفایل ها اطلاعات زیادی را در مورد احساسات، افکار، اعمال و الگوهای ارتباطی هر مشتری در اختیار دانش آموزان/کارآموزان قرار می دهد که در طی مراحل مختلف مصاحبه اولیه/مصاحبه، یکی نقش مشتری و دیگری مصاحبه کننده، از آنها استفاده کنند. هر نمایه مشتری با تمرین هایی دنبال می شود که می تواند به دانش آموزانی که در نقش آفرینی شرکت نمی کنند و به سادگی نمایه را خوانده اند نیز اختصاص داده شود.
نمایه ها به اندازه کافی دقیق هستند تا از تمرکز بر هر مهارت مصاحبه ای که یک مربی به ویژه برای آن ارزش قائل است، حمایت کند. با این حال، تمرین ها حضور، پرسیدن سوالات باز و بسته، درگیر شدن در گوش دادن تأملی، پاسخ دادن به رفتار غیرکلامی، اظهار نظر همدلانه، خلاصه کردن، تغییر جهت دادن، رویارویی حمایتی و اظهار نظر در مورد فرآیند را برجسته می کند. رویکرد نویسندگان به تشخیص‌های DSM-IV، دانش‌آموزان را تشویق می‌کند تا انتخاب‌های تشخیصی خود را از محور I به محور V توسعه دهند و سپس به طور متفکرانه آن‌ها را به ترتیب معکوس از محور V به محور I مرور کنند تا اطمینان حاصل شود که تأثیرات عوامل فردی، موقعیتی و بیولوژیکی تأثیرگذار است. همه به طور دقیق در تشخیص های نهایی منعکس شده است. در سرتاسر، نویسندگان بر اهمیت درک تنوع و احترام به ادراکات مراجع تأکید می‌کنند - و تأمل در راه‌هایی که هویت خود مصاحبه‌کننده بر فرآیند مصاحبه و تشخیص تأثیر می‌گذارد.

کتاب تمرین های مصاحبه و تشخیص بالینی

پرل س برمن
دکتر پرل برمن استاد کامل و رئیس گروه روانشناسی در دانشگاه ایندیانا PA است. او همچنین دارای مجوز روانشناس بالینی است. علاقه دیرینه او به پیشگیری از خشونت، او را به ادغام اطلاعات و مهارت‌سازی مرتبط با خشونت بین فردی در تمامی تدریس‌هایش در مقطع کارشناسی و دکترا سوق داده است.
دسته بندی های کتاب تمرین های مصاحبه و تشخیص بالینی
قسمت هایی از کتاب تمرین های مصاحبه و تشخیص بالینی (لذت متن)
همانطور که شرح حالها اطلاعاتی را در خصوص رفتارها افکار هیجانات و الگوهای ارتباطی مراجع فراهم میکنند دانشجو را قادر خواهند ساخت تا مهارتهای مصاحبه ای برگرفته از انواع جهت گیریهای نظری شامل ،رفتاری ،شناختی پویشی ،انسانگرایی فراتئوری و التقاطی را تمرین .کند شرح حال هر مراجع به لحاظ جمعیت شناخته مشکلات عنوان شده کاملا متفاوت از سایر شرح حالها است؛ بنابراین دانشجویان طیفی از چالشهای مصاحبه ای را تجربه خواهند کرد اطلاعات هر مراجع آنقدر جامع است که دانشجویان بتوانند فهم عمیقی از نقاط قوت و ضعف مراجع و وضعیت زندگی او به دست آورند. اگر اهداف آموزشی شما فراتر از آماده ساختن دانشجویان برای یک مصاحبه آغازین است میتوان شرح حالها را در جلسات ایفای نقش برای (الف) کمک به مراجع جهت شناسایی اهداف شخصی (ب) یاری رساندن به او برای شناسایی مشکلاتی که نیاز است حل شود (ج) همکاری به منظور دست یافتن به طرح درمان و (د) انجام و تکمیل جلسات مداخله، استفاده نمود.