کتاب درمان عاطفه هراسی

Treating Affect Phobia
راهنمای روان درمانی پویشی کوتاه مدت
کد کتاب : 72864
مترجم :
الهام اشتاد
شابک : 978-6002003768
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 472
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب درمان عاطفه هراسی اثر مجموعه ی نویسندگان

کتاب حاضر ریشه آسیب‌شناسی روانی، را در عاطفه هراسی می‌داند. در درمان عاطفه هراسی، سعی می‌شود مفهوم تعارض روان‌پویشی در قالب نظریّه یادگیری فرمول بندی مجدد شده و در درمان آن از تکنیک‌های رفتاری استفاده شود. به زبان ساده، ریشه بسیاری از دفاع‌های بیمار ترس وی از رویارویی با هیجان‌ها یا عاطفه‌های هراس انگیز است و هدف درمان، کمک به بیمار برای رویارویی با این عواطف است.
با ارائه این چارچوب معنایی جدید می‌توان از تکنیک‌ها و مفاهیم موثّر و از قبل موجود برای درمان اختلال هراس (مانند حسّاسیّت‌زدایی منظّم، مواجه سازی..)، می‌توان در بستر روان‌درمانی پویشی کوتاه مدّت و برای درمان مسائل روان‌پویشی و اجتناب از بنبستهای درمانی، بهره گرفت. بنابراین هدف این کتاب، آموزش نحوه اجرای رواندرمانی پویشی کوتاهمدّت از طریق تمرکز بر عاطفه هراسی‌ها و استفاده از تکنیک‌های رفتاری است.
هرچند یکپارچه‌سازی درمان پویشی و رفتاری آرزوی بسیاری از درمانگران بوده است و گام‌هایی توسط نظریه‌پردازان مختلف در این زمینه برداشته‌شده است اما بدون تردید این، لی مک کالو بود که چنین رویایی را به واقعیت تبدیل کرده است. لی مک کالو به دلیل تسلط بر متون روانپویشی و رفتاری گامی موثر برای یکپارچه‌سازی این دو دیدگاه متفاوت برداشته است.

کتاب درمان عاطفه هراسی

دسته بندی های کتاب درمان عاطفه هراسی