کتاب مداخلات معنوی در روان درمانی کودک و نوجوان

Spiritual Interventions in Child and Adolescent Psychotherapy
کد کتاب : 72887
مترجم :

شابک : 978-6002005786
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مداخلات معنوی در روان درمانی کودک و نوجوان اثر دونالد واکر

این کتاب، راهنمای ادغام مداخلات معنوی در روان‌درمانی با کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آنها است. این مداخلات، برای طیف وسیعی از موقعیت‌ها، مشکلات، و نظام‌های اعتقادی مراجعان، مناسب است. در این کتاب، فصل‌های مشخصی به کاربرد دعا، بخشش، پذیرش، خودآگاهی معنوی، متون مقدس، و تصاویر خدا در درمان، اختصاص داده شده است. در این فصول، مطالعات موردی و موضوعات اخلاقی نیز مطرح شده‌اند.
این کتاب، اقدامی نوآورانه و منبعی ارزشمند برای درمانگرانی است که با طیف متنوع معنوی از کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آنها، کار می‌کنند.
به‌طورکلی، مداخلات معنوی در روان‌درمانی کودک و نوجوان، کتابی منحصربه‌فرد با سه ویژگی قابل‌توجه است. اول، این کتاب، با استفاده از پژوهش‌های قبلی، بحثی قوی در فهم و کار با مراجعان مذهبی با هر سنی، ارائه می‌کند. دوم، این کتاب، به متخصصان بالینی کمک می‌کند تا دیدگاه پژوهشی روان شناسی مذهب و معنویت و روان‌­درمانی کودک و نوجوان را با برنامه­‌های کاربردی عملی، ادغام کنند. سوم، این کتاب، روش‌های مفید و کاربردی را برای متخصصان ارائه می‌کند که مبتنی بر مطالعات موردی و حمایت‌های نظری می‌باشد.

کتاب مداخلات معنوی در روان درمانی کودک و نوجوان

دونالد واکر
دکتر دونالد اف. واکر، مؤسسه ترومای کودک را مدیریت می کند، یک مرکز تحقیقاتی بین رشته ای که به درک نقش ایمان مذهبی در بهبودی از سوء استفاده از دوران کودکی، درمان بازماندگان کودک آزاری، و آموزش متخصصان در پرداختن به مسائل معنوی در درمان اختصاص دارد. دکتر واکر همچنین در برنامه PsyD در روانشناسی بالینی در دانشگاه ریجنت تدریس می کند. او به عنوان یک استاد، دوره های روانشناسی بالینی کودک و تروما را تدریس می کند و بر دانشجویان در تمام سطوح برنامه نظارت می کند. او عضو انجمن روانشناسی دین و معنویت، انجم...
دسته بندی های کتاب مداخلات معنوی در روان درمانی کودک و نوجوان