کتاب اورژانس روان پزشکی

Psychiatric emergency
با نمونه های بالینی
کد کتاب : 72909
شابک : 978-6002004017
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اورژانس روان پزشکی اثر امیر شعبانی

پس از انتشار کتاب «آموزش روان‌پزشکی با نمونه‌های بالینی»، بر آن شدیم تا این شیوه نگارش را ادامه دهیم. کتاب یادشده، پیامدی از استقبال دانشجویان پزشکی از شنیدن نمونه‌های بالینی در کلاس‌های درس روان‌پزشکی بود. آن کتاب سعی داشت با ویژگی‌هایی خود را از سایر کتاب‌های آموزشی متمایز کند: 1) تأکید بر تشخیص و درمان، 2) تقدم ذکر مثال بالینی بر شرح بیماری، 3) رعایت اختصار. این ویژگی‌ها در کتاب حاضر نیز نمود یافته است.
کتاب «اورژانس روان‌پزشکی با نمونه‌های بالینی» هرچند برای دانشجویان پزشکی، پزشکان عمومی و روان‌شناسان بالینی قابل استفاده است، نخست دستیاران روان‌پزشکی و روان‌پزشکان را مخاطب قرار می‌دهد. این کتاب که باز هم خود را در محدوده آموزش «تشخیص و درمان» محدود می‌کند، اطلاعات به مراتب پیشرفته‌تری نسبت به کتاب پیشین در اختیار خواننده می‌گذارد و در واقع می‌توان مطالعه کتاب «آموزش روان‌پزشکی با نمونه‌های بالینی» را پیش‌نیاز کتاب حاضر دانست. البته کتاب یادشده به معرفی اولیه بیشتر اختلالات روان‌پزشکی می‌پردازد، در حالی که کتاب حاضر محدود به موارد اورژانس روان‌پزشکی است.

کتاب اورژانس روان پزشکی

امیر شعبانی
دکتر امیر شعبانی متولد سال 1349، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران، عضو هیأت ممتحنه آزمون دانشنامه (بورد) تخصصی رشته روان‌‌پزشکی،دبیر انجمن علمی روان‌پزشکان ایران،رئیس بخش روان‌پزشکی مردان (۲)، مرکز آموزشی- درمانی روان‌‌پزشکی ایران، تهران،عضو هیأت تحریریه مجله روان‌پزشکی و روان‌شناسی بالینی ایران می باشد.
دسته بندی های کتاب اورژانس روان پزشکی