کتاب آزادی و سرنوشت

Freedom and Destiny
  • 130,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: ارجمند ارجمند
    نویسنده:
کد کتاب : 73013
مترجم : سید محمدباقر حسینی فیاض
شابک : 978-6002003089
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 324
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1981
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آزادی و سرنوشت اثر رولو می


روانکاو محبوب تنش مداوم در زندگی ما را بین امکاناتی که آزادی ارائه می دهد و محدودیت های مختلفی که توسط سرنوشت یا سرنوشت خاص ما بر ما تحمیل شده است، بررسی می کند.
می یک تحلیلگر اگزیستانسیال است که به شایستگی در بین خوانندگان عام و منتقد به عنوان یک نظریه پرداز اجتماعی و روانشناختی قابل دسترس و بصیر شهرت دارد... ویژگی ها، ثمرات و مشکلات آزادی، واقعیت سرنوشت، مرگ، و جایگاه درمان در تقابل بین آزادی و سرنوشت مورد بررسی قرار می گیرند... از شاعران، منتقدان اجتماعی، هنرمندان و سایر متفکران به طور مناسب برای حمایت از نظریه می در مورد آزادی و وابستگی سرنوشت استفاده می شود.
رولو می از داستان ها و سوابق موردی از تمرین خود استفاده می کند تا به ما نشان دهد چگونه آزادی های درونی خود را با درگیری های حل نشده مسدود می کنیم - و چگونه درمان می تواند ما را رها کند. او مفهوم الهام بخش «آزادی نهایی» را بررسی می کند. آزادی اراده ای که به ما امکان می دهد نگرش های خود را حتی زمانی که با بی عدالتی یا ظلم مواجه می شویم انتخاب کنیم. سپس در مورد مفهوم سرنوشت، طرحی که در زندگی ما جستجو می‌کنیم، تأمل می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه تنها در حدی است که بتوانیم سرنوشت خود را زندگی کنیم که احساس رضایت و احساس موفقیت را تجربه کنیم.

کتاب آزادی و سرنوشت

رولو می
رولو می، زاده ی 21 آپریل 1909، روان شناس و نویسنده ای آمریکایی بود. او جزو نظریه پردازان اصلی در رویکرد انسان گرا و اگزیستانسیالیستی به شخصیت محسوب می شود. می در اوهایو به دنیا آمد اما بیشتر کودکی خود را در مارین سیتی در میشیگان سپری کرد. او مدرک کارشناسی خود در هنرهای زیبا را در سال 1930 دریافت کرد و بعد از آن، به عنوان یک نقاش و معلم دوره گرد، به دور اروپا سفر کرد. می در این دوره، به یکی از کلاس های آلفرد آدلر رفت. او پس از مدتی به آمریکا برگشت تا در سال 1939 از دانشگاه UTS در نیویورک، مدرک...
نکوداشت های کتاب آزادی و سرنوشت
Especially instructive, even stunning, is Dr. May's willingness to respect mystery. . . .There is, too, at work throughout the book a disciplined yet relaxed clinical mind, inclined to celebrate . . . what Flannery O'Connor called 'mystery and manners,' and to do so in a tactful, meditative manner.
تمایل دکتر می به احترام به رمز و راز بسیار آموزنده و حتی خیره کننده است. . . همچنین در سرتاسر کتاب ذهن بالینی منضبط و در عین حال آرامی وجود دارد که مایل به جشن گرفتن است. . . چیزی که فلانری اوکانر آن را «راز و آداب» می نامید، و این کار را با درایت و مراقبه انجام داده است.
Robert Coles, America

May is an existential analyst who deservedly enjoys a reputation among both general and critical readers as an accessible and insightful social and psychological theorist. . . . Freedom's characteristics, fruits, and problems; destiny's reality; death; and therapy's place in the confrontation between freedom and destiny are examined.
می یک تحلیلگر اگزیستانسیال است که به شایستگی از شهرتی در میان خوانندگان عام و منتقد به عنوان یک نظریه پرداز اجتماعی و روانشناختی قابل دسترس و بصیر برخوردار است. . . . ویژگی ها، ثمرات و مشکلات آزادی؛ واقعیت سرنوشت؛ مرگ؛ و جایگاه درمان در تقابل آزادی و سرنوشت مورد بررسی قرار می گیرد.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب آزادی و سرنوشت (لذت متن)
بسیاری از مردم هنوز تصور می کنند که خود و هم میهن شان باید برای مرگ در راه آزادی آماده باشند. این احساس عموما برخاسته از میهن پرستی است. حتی آن دسته از افرادی هم که آزادی سیاسی را ارزشمند نمی دانستند بازهم برای حالت مشابهی که آزادی روان شناختی و معنوی بود از جان خود می گذشتند، که حق فکرکردن و داشتن نگرش و عقیده شخصی آزادانه که در مقابل فضای حاکم بر رمان ۱۹۸۴ مطرح شده است را در برمی گیرد و خود نوعی از نظارت و مراقبت معنوی است. به سبب همین دلایل بی شمار، از آغاز تاریخ تا همین راهپیمایی های آزادی و سفرهایی که بدین منظور در دهه ۱۹۶۰ صورت گرفت، اصل آزادی ارزشمندتر از خود زندگی قلمداد می شود.