کتاب مبانی تشخیص روان پزشکی بر اساس DSM-5

Essentials of Psychiatric Diagnosis
راهنمای کاربردی برای تشخیص گذاری صحیح
کد کتاب : 73024
مترجم :
شابک : 978-6002003713
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مبانی تشخیص روان پزشکی بر اساس DSM-5 اثر آلن فرانسس

ایراد DSM-5 آن است که بلندپروازی غیرواقع‌گرایانه را به‌گونه‌ای با روش‌شناسی سرهم‌بندی شده ادغام کرده است که چندان متناسب به‌نظر نمی‌رسد. DSM-5 خوش‌بین بود بتواند پیشرفتی را در روان‌پزشکی پدید آورد که الگوها را جابجا کند؛ ولی نتیجه غم‌انگیزی که از آن حاصل شده، دستنامه‌ای است که هم مخاطره‌آمیز است و هم به‌لحاظ علمی نیز بی‌عیب و نقص نیست. اگر تشخیص‌های مطرح شده در DSM-5 بدون رعایت محدودیت، مورد استفاده قرار گیرند، میلیون‌ها فرد که اصولا افرادی طبیعی قلمداد می‌شوند، صاحب برچسب‌هایی نادرست خواهند شد و در معرض درمان‌های بالقوه زیان‌بار و انگ‌های بی‌مورد قرار خواهند گرفت. به‌علاوه، DSM-5 ضوابط مربوط به تشخیص دادن اختلالات موجود را نیز کاهش داده است.
هیچ‌یک از این تغییرات، بر اساس یک پایه مستحکم علمی بنا نشده‌اند؛ هیچ‌یک از آنها به‌حد کافی مورد آزمایش قرار نگرفته‌اند؛ هیچ‌یک از آنها رابطه اثبات‌شده‌ای با درمان اثربخش ندارند؛ و تمامی آنها ممکن است مورد سوء استفاده‌های جدی قرار گیرند. بدین ترتیب، DSM-5 مسیر تشدید تورم تشخیصی و استفاده بیش از حد از داروها را هموار ساخته است.
از این رو نویسنده کتاب حاضر، دستورالعمل‌هایی عملی را برای رسیدن به تشخیص‌های صحیح، در اختیار بالینگران قرار داده است. این کتاب برای کلیه روان‌پزشکان، پزشکان عمومی و روان‌شناسان قابل استفاده است.

کتاب مبانی تشخیص روان پزشکی بر اساس DSM-5

آلن فرانسس
آلن جی فرانسیس (متولد 1942) یک روانپزشک آمریکایی است. او در حال حاضر استاد و رئیس بازنشسته گروه روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشکده پزشکی دانشگاه دوک است. او بیشتر به خاطر خدمت به عنوان رئیس کارگروه انجمن روانپزشکی آمریکا که بر توسعه و بازنگری نسخه چهارم راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM-IV) نظارت دارد، شهرت دارد. فرانسیس سردبیر دو مجله معروف روانپزشکی است: مجله اختلالات شخصیت و مجله عملکرد روانپزشکی.در طول توسعه کتابچه راهنمای تشخیصی فعلی، DSM-5، فرانسیس از گسترش مرزهای روانپزشکی و پ...
دسته بندی های کتاب مبانی تشخیص روان پزشکی بر اساس DSM-5