کتاب رزانا

Roseanna : a Martin Beck mystery
کد کتاب : 73046
مترجم :
شابک : 978-6001827358
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 277
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب رزانا اثر مای شووال

در یک بعدازظهر ژوئیه طی لایروبی دریاچه‌ای در جنوب سوئد جسد عریان و بی‌نام‌ونشان زنی پیدا می‌شود که مورد تعرض قرار گرفته و به قتل رسیده است. سه ماه بعد تنها چیزی که سربازرس مارتین بک درباره‌ی این پرونده دستگیرش شده این است که مقتول اهل نبراسکای آمریکا و اسمش رزاناست واینکه احتمالا به دست یکی از هشتادوپنج سرنشین یک کشتی مسافربری خفه شده است... رزانا اولین کتاب از مجموعه‌ی تحسین‌شده‌ی مارتین بک است، مجموعه‌ای که آینده‌ی داستان‌های جنایی اسکاندیناوی را رقم زد و الهام‌بخش نویسندگان بسیاری از استیگ لارسون گرفته تا یو نسبو، هنینگ مانکل و لارس کپلار بود.

کتاب رزانا

مای شووال
مای شووال (Maj Sjöwall) (زاده ۲۵ سپتامبر ۱۹۳۵ – درگذشته ۲۹ آوریل ۲۰۲۰) نویسنده و مترجم سوئدی بود. او بیشتر به خاطر کتاب هایش درباره کارآگاه پلیس مارتین بک شناخته می شود. او این کتاب ها را با همکاری شریک خود Per Wahlöö نوشت.
نکوداشت های کتاب رزانا
یک مجموعه ی تریلر عالی. (لی چایلد)

از دهه ی 70، مای شووال و پر والو پدرخوانده های ژانر جنایی اسکاندیناوی بوده اند. آن ها در کنار نویسندگانی همچون ریموند چندلر، دشیل همت و ژرژ سیمنون شکل دهنده ی این ژانر و انتظارات خوانندگان از چگونگی داستان جنایی بوده اند. (یو نسبو)

مای شووال و پر والو این ژانر را تغییر دادند. پس از این رمان ها، هرکس داستان جنایی می نویسد، به نوعی از آن ها الهام گرفته است. (هنینگ مانکل)

یکی از واقع گرایانه ترین، پرکشش ترین و ژرف ترین مجموعه های پلیسی است که تابه حال نوشته شده است. (مایکل کانلی)

قسمت هایی از کتاب رزانا (لذت متن)