کتاب ساخت دستوری زبان فارسی

Persian grammar
کد کتاب : 73101
شابک : 978-9641405214
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 132
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ساخت دستوری زبان فارسی اثر علی کریمی فیروزجائی

زبان فارسی به عنوان زبان مادری عکس ایرانیان همسو با گسترش و تکمیل مباحث زبان شناسی نظری و توصیفی در سال های اخیر مورد توجه زبان شناسان ایرانی و غیر ایرانی قرار دارد. مطالعه و توصیف دستور و ساخت زبان فارسی حوزه های گوناگون مطالعات زبان شناختی صوف، نحو، معنی‌شناسی و کاربرد شناسی واژه شناسی و آواشناسی را در بر می‌گیرد. کتاب حاضر تمامی این حوزه ها به غیر از واژه شناسی و آواشناسی را مورد بررسی قرار می‌دهد
مطالعه مباحث زبان شناسی برای دانشجویان زبان شناسی و زبان و ادبیات فارسی ضروری و کارآمد می باشد. این کتاب نیز برای دانشجویان این رشته ها در مقطع کارشناسی و ارشد تدوین گردیده است.
مطالب این کتاب در راستای معرفی مبانی دستور توصیفی زبان فارسی در قالب مطالعات زبان شناختی است. ولی تا حد امکان از رویکرد نظریه خاصی پیروی نمی کند و فقط اصول و مبانی دستور و ساخت زبان فارسی را توصیف و معرفی می نماید. هرچند در بخش صرف به صورت کلی به نگرش ساخت گرایی و دستور زایشی اشاراتی شده است.
تلاش کتاب بر این بوده که مباحث دستور و ساخت زبان فارسی با زبان شیوا و ساده بیان گردد تا دانشجویان به راحتی بتوانند با این مباحث آشنا گردند و برای آشنایی بیشتر با مطالعات حوزه های زبان شناسی گامی برداشته شود.

کتاب ساخت دستوری زبان فارسی

علی کریمی فیروزجائی
علی کریمی فیروزجایی (زادهٔ ۱۳۵۱ در خلیل‌کلا، بندپی شرقی، بابل) نماینده حوزه انتخابیه بابل در دوره‌های هشتم و یازدهم مجلس شورای اسلامی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان ایران است. او در دوره هشتم با تعداد ۵۷۱۵۱ رای به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد.کریمی فیروزجایی در روستای خلیل کلای بندپی شرقی بابل به دنیا آمد و هم‌اکنون نماینده مردم بابل درمجلس شورای اسلامی، عضوهیات رئیسهٔ مجلسه شورای اسلامی، رئیس فراکسیون امورعشایری، دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان...
دسته بندی های کتاب ساخت دستوری زبان فارسی