کتاب ریشه واحد و همجمعی در اقتصاد سنجی

Econometrics
کد کتاب : 73136
شابک : 978-9643173890
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب ریشه واحد و همجمعی در اقتصاد سنجی اثر محمد نوفرستی

در واپسین سال های قرن بیستم، اقتصاد و اقتصادسنجی دستخوش دگرگونی و تحولی شد که به انقلاب ریشه واحد و همجمعی شهرت یافت. این انقلاب نه تنها شیوه آماری برآورد روابط اقتصادی به کمک داده های سری زمانی را دگرگون ساخت، بلکه تغییراتی اساسی در روش الگوسازی اقتصادی به وجود آورد. کتاب " ریشه واحد و همجمعی در اقتصادسنجی " با بیانی ساده به شرح ریشه واحد و همجمعی و چگونگی کاربرد آن در الگوسازی و برآورد روابط اقتصادی می پردازد. مطالب هر فصل با مثال هایی از اقتصاد ایران همراه گشته است تا جنبه مفهومی و کاربردی روش های مورد بحث کاملا ملموس باشد.
این کتاب برای یک درس اقتصادسنجی کاربردی سری های زمانی در مقطع کارشناسی مناسب است. در عین حال دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا می توانند از این کتاب به عنوان یک کتاب جنبی اقتصادسنجی کاربردی بهره گیرند. مطالعه این کتاب به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا که در پایان نامه خویش از داده های سری زمانی استفاده می کنند توصیه می شود.

کتاب ریشه واحد و همجمعی در اقتصاد سنجی

محمد نوفرستی
محمد نوفرستی دانشیار دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی، دارایدكتری اقتصاد بین الملل دانشگاه شهيد بهشتي (1379)،کارشناسی ارشد اقتصاد مقداری دانشگاه بریستول انگلستان (1980)، PG Diploma اقتصاد و اقتصاد سنجی دانشگاه سات همپتون انگلستان (1979)، دیپلما در آمار اقتصادي و اجتماعي دانشگاه اكستر انگلستان (1978) می باشد.
دسته بندی های کتاب ریشه واحد و همجمعی در اقتصاد سنجی