کتاب هشتاد سال تکاپو

Eighty years of endeavor
کد کتاب : 73224
شابک : 978-9643179403
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب هشتاد سال تکاپو اثر احمد عظیمی بلوریان

این کتاب نخستین جلد از سه جلد کتابی است که در نیمه سال 1396 از سوی نویسنده منتشر می شود.
در این کتاب نویسنده تلاش کرده است سیمای متغیر جامعه ایران را به ساده ترین و روشن ترین روش ممکن از دوران کودکی خود در مشهد تا سن بالای هشتاد سالگی ترسیم نماید. این کتاب تاریخ نویسی نیست، بلکه بیان طنزآمیز حقایق عینی و دگرگونی هایی است که او در مسیر پر پیچ و تاب زندگی خود لمس کرده است. درست مانند جهانگردی که گام به گام مسیر حرکت خود و نیز ویژگی های محیط و مسیری را که می پیماید شرح می دهد و به تصویر می کشد. این ویژگی هاشامل جزئیاتی است از سوی محیط سنتی زندگی، محیط طبیعی، خصوصیات اجتماعی، موانع حرکت انسان به سوی تعالی، بازی ها و تله های سیاسی که انسان_ به ویژه جوانان _ را از حرکت باز می دارد و یا از مسیر درست منحرف می کند، و نیز امکانات و ابزاری که انسان می تواند با توسل و استفاده از آنها راه خود را به سوی کمال بپیماید.
محتوای این کتاب به نسل جوان می آموزد که چگونه می تواند از موانع اجتماعی_ از مقیاس خانواده تا مقیاس کشوری و بین المللی _ به سادگی بگذرد و به هدف های خود برسد. این کتاب پادزهری برای بهانه گیری جوانانی است که به جای تحرک، به تنبلی و گوشه نشینی پناه می برند، به یک زندگی بخور و نمیر اکتفا می کنند و گناه بی همتی خود را به گردن دیگران می اندازند. این کتاب می گوید که اگر همتی کنی، اجتماع نه تنها حق تو را نمی خورد، بلکه آن را به زور به تو می دهد. برخیز و به خود بیا جوان.
کتاب دوم از این سری، معرفی کتاب هایی است که توسط نویسنده تدوین یافته و یا از انگلیسی به فارسی ترجمه شده است. تصاویر پشت جلد کتاب ها که بالغ بر 35 جلد است در پایان همین کتاب ارایه شده تا تصویر کامل تری از زمینه فعالیت های نو.یسنده را به خواننده محترم ارایه نماید.
کتاب سوم نیز در بر گیرنده برگزیده مقالات نویسنده در زمینه های شهرسازی، برنامه ریزی عمران و توسعه، برنامه ریزی منطقه ای، آمایش سرزمین، همکاری های بین المللی ، معماری و ویژگی های شهری،از جمله مسکن و حمل و نقل، مدیریت، تاریخ شهرنشینی، و کارهای هنری او است.
این مقالات یا در روزنامه ها و مجلات تخصصی به چاپ رسیده و یا در کنفرانس های علمی و حرفه ای ارایه شده اند.

کتاب هشتاد سال تکاپو

احمد عظیمی بلوریان
دکتر احمد عظیمی بلوریان متولد 1314 در شهر مشهد، در سال 1396 خاطراتش را در قالب کتابی با عنوان «هشتاد سال تکاپو: گام به گام همراه با دگرگونی‌های اجتماعی و سیاسی ایران از دهه دوم 1300 تا کنون» توسط نشر مؤسسه خدمات فرهنگی رسا منتشر کرد. او که در رشته شهرسازی و عمران از دانشگاه واشنگتن امریکا مدرک دکترا گرفته است، سال‌های تدریس در امریکا و ایران را در کارنامه خود دارد و آثار متعددی را در زمینه دانش تخصصی‌اش ترجمه کرده و انتشار داده است.