کتاب هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی

The Educator's Guide to Emotional Intelligence and Academic Achievement
(آموزش اجتماعی-هیجانی در کلاس درس)
کد کتاب : 73254
مترجم :
شابک : 978-9643178659
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 424
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی اثر موریس جی الیاس

کتابی که در دست دارید، مجموعه مقالاتی است که هم از دید نظری و هم عملی به موضوع هوش هیجانی و آموزش اجتماعی- هیجانی در مدارس می پردازند. هر چند سیاستگذاری و برنامه ریزی برای آموزش مهارت های اجتماعی – هیجانی و ادغام آن در برنامه های درسی رسمی مدارس، به عهده مسئولان و متولیان آموزش و پرورش در سطوح بالا است ، برنامه هایی که در این کتاب ارائه شده اند، می توانند الهام بخش معلمان و مدیرانی باشند که می خواهند در محیط مدرسه خود برنامه هایی برای پرورش هوش هیجانی اجرا کنند و دانش آموزان شان را برای زنذدگی اجتماعی موفق و سازنده آماده سازند.
این کتاب همچنین منبع خوبی برای تمام سازمان های دولتی ، نیمه دولتی و غیر دولتی فرهنگی است که آموزش غیر رسمی کودکان ، والدین و مربیان را در دستور کار خود دارند.
در پیشگفتار مولف آمده است: پس از خواندن این کتاب، با حیطه آموزش اجتماعی- هیجانی، منطق و چگونگی پشتیبانی آن از موفقیت تحصیلی و پیشرفت در سایر حیطه های یادگیری در مدرسه آشنا خواهید شد و اطلاعاتی درباره بهترین روش ها در این زمینه که به صورت نمونه هایی از برنامه ها و رویکرد های موفق در آموزش اجتماعی – هیجانی در این کتاب ارائه شده اند، به دست خواهید آورد. با توجه به شکل های مختلف باز آموزی معلمان برای آموزش اجتماعی – هیجانی ، می توانید آن مهارت هایی را که پرورش آن ها برای شما یا همکاران تان ضروری است شناسایی کنید. دست آخر، مواد خام فراوانی به صورت فعالیت های نمونه در این کتاب ارائه شده اند که به شما امکان می دهند آنچه را خوانده اید ((از شنبه )) در عمل اجرا کنید و گام در راه آموزش اجتماعی – هیجانی بگذارید.

کتاب هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی

موریس جی الیاس
دکتر موریس جی. الیاس (Maurice J. Elias)، استاد گروه روانشناسی در دانشگاه راتگرز، مدیر آزمایشگاه اجتماعی-عاطفی و شخصیت راتگرز، و مدیر مشترک آکادمی SEL در مدارس است.
دسته بندی های کتاب هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی