کتاب آیات الاحکام

Ayat al-Ahkam
( حقوق مدنی و جزایی)
کد کتاب : 73388
شابک : 978-9644599965
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 268
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آیات الاحکام اثر خلیل قبله ای خویی

نویسنده در این نوشتار درصدد شرح و تفسیر آیاتی است که در بیان احکام شرعی اسلام نازل شده و از آنها به آیات الاحکام تعبیر می کنند. شهید ثانی در کتاب قضاء شرح لمعه (الروضه) تعداد آنها را بالغ بر 500آیه می داند. دانشمندان اسلامی در شرح و تفسیر آیات الاحکام کتاب هایی نوشته اند که تاریخچه آن به قرن دوم و سال 140 هجری بازمی گردد. از علمای شیعه نیز جمع کثیری در این زمینه تألیفاتی داشته اند.
مولف اثر، آیات الاحکام را مطابق با ترتیب حقوق خصوصی و حقوق جزا مورد بحث قرار داده است که حقوق جزا مشتمل بر دو قسمت عمومی و خصوصی است. در نتیجه آیاتی که در خصوص عبادات آمده مورد بحث قرار نگرفته است.

کتاب آیات الاحکام

خلیل قبله ای خویی
آیت‌الله قبله‌ای خویی در سال ۱۳۰۴ش در محله قاضی یکی از محلات خوی چشم به دنیا گشود و در تاریخ 1325 هجری شمسی برای تحصیلات تكمیلی به حوزه علمیه قم آمد و در محضر استادانی چون آیات عظام سیدمحمد حجت كوه‌كمره‌ای و حسین بروجردی، محقق داماد و حضرت امام خمینی(ره) درس خواند.وی سپس به نجف اشرف سفر كرد و در سال 1346 به تهران آمد و در حوزه‌های علمیه مروی و مدرسه شیخ عبدالحسین به تدریس رسائل و مكاسب پرداخت. آیت‌الله قبله‌ای خویی در سال 1364 وارد وزارت علوم شد و به عنوان ه...
دسته بندی های کتاب آیات الاحکام