کتاب بچه های آفتاب

Bache-haye Aftab
و داستان های دیگر
کد کتاب : 73391
شابک : 978-6229736630
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بچه های آفتاب اثر جمال میرصادقی

بچه‌‌های آفتاب و داستان‌‌های دیگر مجموعه چندین داستان از جمال میرصادقی، نویسنده سرشناس و پیشکسوت ایرانی است.
میرصادقی تا کنون بیش از ۴۰ جلد کتاب، از رمان، داستان کوتاه و بلند و نقد ادبی و مقاله نوشته است. قهرمانان داستان‌های صادقی اغلب از میان مردم کوچه و بازار انتخاب می‌شوند و زبانشان زبان جاافتاده مردم کوچه است. او خود را جزو مردم کوچه و بازار می‌داند.
صادقی تجربیات شغلی گوناگونی از معلمی و کتابداری تا کارشناس طراح آزمون در سازمان امور اداری و استخدامی و... داشته که الهام‌بخش او در نویسندگی بوده‌اند. او در کارهایش از تمام نویسنده‌های بزرگ و نامآور دنیا بهره برده است و برخی از آنها مانند فالکنر، چخوف و گورکی در سبک نویسندگی او بسیار تاثیر داشته‌اند. در میان نویسندگان ایرانی نیز صادق چوبک و بزرگ علوی از نویسندگان تأثیرگذار بر اندیشه و قلم میرصادقی هستند. آثار این نویسنده به زبان‌های گوناگون مانند روسی، آلمانی، انگلیسی و ارمنی ، عربی و.. ترجمه شده‌اند.

کتاب بچه های آفتاب

جمال میرصادقی
جمال میرصادقی (زاده ۱۹ اردیبهشت ۱۳۱۲) نویسنده ایرانی است. او دانش‌آموختهٔ دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران است و تا کنون حدود ۴۳ جلد کتاب، رمان، داستان بلند و نقد ادبی و مجموعه مقالات، از او منتشر شده‌است.مال میرصادقی در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۱۲ خورشیدی در تهران به دنیا آمد. فارغ‌التحصیل دانشکده ادبیات و علوم انسانی از دانشگاه تهران در رشته ادبیات فارسی است. جمال میرصادقی مشاغل گوناگونی داشته‌است. کارگری، معلمی، کتابدار دانشسرای تربیت معلم، کارشناس آزمون سازی در سازمان ا...