کتاب آزادی و سیاست

Azadi va Siyasat
کد کتاب : 73680
شابک : 978-9645731869
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب آزادی و سیاست اثر عبدالرحیم طالبوف

طالبوف از آزادی خواهان، نوگرایان و روشنفکران پیش از مشروطیت است که همواره در زمینه آزادی و ترویج افکار سیاسی و اجتماعی جدید گام برداشت و آثارش با مخالفان و موافقان فراوانی رو به رو شد. آزادی و سیاست گوشه ای از اندیشه ی سیاسی و اجتماعی این نویسنده نامی را به تصویر می کشد و شرح حال مختصری از او در اختیار می گذارد.

کتاب آزادی و سیاست

عبدالرحیم طالبوف
میرزا عبدالرحیم طالبوف تبریزی (۱۲۱۳ ه‍.ش کوی سرخاب تبریز - اواخر ۱۲۸۹ یا اوایل ۱۲۹۰ ه‍.ش تمرخان شوره داغستان) از روشنفکران پیش از مشروطیت است.عبدالرحیم پسر ابوطالب نجار تبریزی در ۱۲۱۳ شمسی/۱۸۳۴ میلادی در محله سرخاب تبریز زاده شد. به گفته خودش پدرش ابوطالب و پدربزرگش استاد علی مراد حرفه نجاری داشته‌اند. گفته‌اند عبدالرحیم در شانزده سالگی به تفلیس رفت و به تحصیل زبان روسی پرداخت و مقدمات دانش جدید را فرا گرفت و با جنبش‌های آزادی‌خواهی و آرای نویسندگان سوسیال دموکرات ...
دسته بندی های کتاب آزادی و سیاست
قسمت هایی از کتاب آزادی و سیاست (لذت متن)
این که می گویند به ایرانی حریت داده اند معنی این کلمه نوظهور را نمی فهمم یعنی چه؟ مگر ما غلام زر خرید بودیم که آزاد کردند؟ مگر ما مقید و محبوس بودیم ما را مطلق نمودند؟ پس به ایرانی چه حریتی داده اند که عوام و خواص با یک وجد فوق العاده همدیگر را تبریک می گویند و تهنیت می کنند. حل این مسئله برای ما خالی از اشکال نیست. زیرا در مدارس و کتب ما تا کنون شرح و بیانی در معنی این کلمه مجرده ننوشته اند و نخوانده ایم. بدیهی است آنچه ورای منقولات ماست ورای معقولات ما می نماید.