کتاب سیری در آفاق اندیشه هانس بلومنبرگ

The Copernican Revolution revisited
کد کتاب : 73727
مترجم :
شابک : 978-9642072903
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 247
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب سیری در آفاق اندیشه هانس بلومنبرگ اثر هانس بلومنبرگ

هانس بلومنبرگ فیلسوف معاصر آلمانی (درگذشته به سال ۱۹۹۶) در میان اهل اندیشه ایرانی چندان شناخته نیست، و این نه رواست. این کتاب تلاشی مقدماتی برای پر کردن این جای خالی نارواست. اساس این کتاب ترجمه پیشگفتارهای تفصیلی رابرت والاس بر سه کتاب محوری بلومنبرگ است که در هریک چکیده‌ای از مباحث هر کتاب عرضه می‌شود. علاوه بر این، دو مقاله هم درباره بلومنبرگ در این کتاب آمده است تا زاویه‌ای سوای دیدگاه رابرت والاس به بلومنبرگ را عرضه دارد.
بلومنبرگ فیلسوفی‌ست که تحلیل تمدنی در کانون دلمشغولی اوست. می‌توان همراه با او به زیر پوست #تمدن_غرب خزید و غوغای زیر جریان‌های آن را، که در سطح پیدا نیست، مشاهده نمود. آن جنبه‌ای از تمدن غرب که در کانون ژرفاپیمایی تحلیلی بلومنبرگ است « مدرنیته » و چگونگی برآمدن آن است. برای هر آن کسی که به جد دلمشغول فهم «مدرنیته» است، تحلیل بلومنبرگ از این پدیدار مطلقا غفلت‌بردار و قابل اجتناب نیست.

کتاب سیری در آفاق اندیشه هانس بلومنبرگ

هانس بلومنبرگ
هانس بلومنبرگ (Hans Blumenberg) فیلسوف و اندیشمند آلمانی بود که در سال ۱۹۲۰ در شهر لوبک آلمان به دنیا آمد و در سال ۱۹۹۶ در آلتنبرگ درگذشت.در لوبک، فرانکفورت و هامبورگ به تحصیل پرداخت. او در دوران عضو بنیاد پژوهش آلمان و استاد چند دانشگاه آلمانی بود. حوزه‌های کار او فلسفه، تاریخ اندیشه، اسطوره‌شناسی و تاریخ مفاهیم بود. در طول زندگی اش کمتر در مجامع عمومی و رسانه‌ها حاضر شد و ترجیح داد تا از زاویه آثارش شناخته شود. شیوه نگارش او مشابه بسیاری از فیلسوفان آلمانی، بسیار دشوار بود.