کتاب گواهینامه های علمی-سنّتی در ایران و جهان اسلام

Traditional Scholarly and Professional Certificates
  • 15 % تخفیف
    200,000 | 170,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: بعثت بعثت
    نویسنده:
کد کتاب : 73731
شابک : 978-6004371452
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 164
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب گواهینامه های علمی-سنّتی در ایران و جهان اسلام اثر حسن امین

تعلیم و تربیت در گسترۀ گستردۀ ایران بزرگ فرهنگی و جهان اسلام، پیشینه‌ای دیرینه دارد و از عهد باستان تا امروز، دانش‌آموختگان و ویژه‌کاران، در هر زمان به‌نوعی از استادان خود گواهی‌نامه‌های علمی و تجربی دریافت می‌کرده‌اند.
کتاب حاضر، به بررسی گواهی‌نامه‌های علمی و آموزشی سنتی در حوزۀ ایران بزرگ تاریخی و کشورهای مسلمان جهان از اندونزی تا مراکش اختصاص دارد و نمونه‌هایی از گواهی‌نامه‌های فارسی و عربی را در رشته‌های مختلف همچون پزشکی، علوم معقول و منقول، معارف دینی، شریعت و طریقت ارائه می‌دهد و به تجزیه و تحلیل آن‌ها می‌پردازد.
نویسندۀ کتاب، پروفسور سید حسن امین فیلسوف، حقوقدان و تاریخ‌دان ایرانی، نمونه‌هایی از اجازات علمی خود را که مربوط به حق افتاء در مذاهب اربعه اهل سنت و اجازۀ حدیث در مذهب شیعه است، در این کتاب معرفی کرده است.

کتاب گواهینامه های علمی-سنّتی در ایران و جهان اسلام

حسن امین
پروفسور سید حسن امین، فیلسوف، حقوقدان و ادیب ایرانی، استاد اسبق صاحب کرسی دانشگاه گلاسکو کالیدونیان انگلیس در فلسفه از شاگردان علامه حسن‌زاده آملی، آیت‌الله سید‌ رضی شیرازی و آیت‌الله حاج آقا یحیی طالقانی و مترجم آثار نیچه است. وی در هفتم آذر سال ۱۳۲۷ خورشیدی در محلهٔ پامنار در شهر سبزوار به دنیا آمد. اولین کتاب خود را در سال ۱۳۴۳ با عنوان «ترانه فرشتگان» به چاپ رساند. دیپلم ادبی خود را در سال ۱۳۴۵ خورشیدی از دبیرستان دکتر غنی سبزوار با احراز رتبه اول کسب کرد و...
دسته بندی های کتاب گواهینامه های علمی-سنّتی در ایران و جهان اسلام