کتاب واکنش تن-آرامی

The relaxaition response
  • 34,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 73815
مترجم :
شابک : 978-9644059186
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 205
سال انتشار شمسی : 1386
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب واکنش تن-آرامی اثر هربرت بنسون

وقتی کتاب تن-آرامی برای اولین بار سال ۱۹۷۵ چاپ شد، دوران جنگ ویتنام و تغییر و تحولات فرهنگی توأم با آن بود. تازه سه سال پیش از آن، دیوان عالی کشور، قانون سقط جنین زنان را تصویب کرده بود. و ایدز هم شش سال بعد کشف شد. نظریهٔ لقاح مصنوعی، تازه عنوان شده بود و اولین نوزاد آزمایشگاهی تازه داشت متولد می‌شد. در کالیفرنیایی داشتند در گاراژ منزلشان سیستم اپل - اولین تولید انبوه کامپیوتر- را راه‌اندازی می‌کردند. و دستگاه نمابر و تلفن همراه به سان سوسویی در چشمان مخترعین‌شان بود.

در واقع، دنیای امروز به گونه‌ای شگرف متفاوت است با دنیایی که برای اولین بار، واکنش تن - آرامی و جزییات ارتباط ذهن و بدن به آن معرفی شد. سه دهه قبل، پزشکان و پژوهشگران هارواردای این کتاب را فقط بدعتی علمی در نظر می‌گرفتند، و باور نداشتند که استرس (تنش و فشار روحی) به سلامتی خلل وارد می‌کند، و قصد نداشتند، مطالعات‌شان را در مورد فواید شیوه‌های تمرکز ذهنی چاپ کنند. وقتی تصمیم گرفتم، این نظریه را دنبال کنم و طبق تحقیقات خودم در صدد رد یا اثبات‌اش برآیم، به قول معروف از صف انجمن پزشکی خارج شدم و عصیان کردم.

کتاب واکنش تن-آرامی

هربرت بنسون
هربرت بنسون (متولد 1935) پزشک قلب و عروق آمریکایی و بنیانگذار موسسه پزشکی ذهن / بدن در بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH) در بوستون است. وی استاد پزشکی ذهن / بدن در دانشکده پزشکی هاروارد و مدیر موسسه بنسون-هنری (BHI) است. وی در بیش از 190 نشریه علمی و 12 کتاب همکاری داشته است. بیش از پنج میلیون نسخه از کتاب های او به زبان های مختلف چاپ شده است.
دسته بندی های کتاب واکنش تن-آرامی