کتاب شناخت و ماهیت مسیحیت

The Essence of Christianity
کد کتاب : 73828
مترجم :
شابک : 978-6229896402
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 452
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1841
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شناخت و ماهیت مسیحیت اثر لودویگ فوئرباخ

آیا خداوند انسان را آفریده است؟ یا انسان خدا را خلق کرده است؟ فیلسوف مشهور آلمانی، لودویگ فویرباخ، پاسخ را در این اثر، تأثیرگذارترین اثر خود، که در سال 1841 به زبان آلمانی منتشر شد و توسط رمان‌نویس مشهور انگلیسی جورج الیوت ترجمه شد، بررسی می‌کند. او با استفاده از ارجاعات کتاب مقدس، دیالکتیک، و ایده های برخی از بزرگترین متفکران جهان، مومنان را با توضیح قانع کننده خود مواجه می کند.
فویرباخ با رویکرد به دین از منظر انسان‌گرایانه، این ایده را بررسی می‌کند که الوهیت یک طرح بیرونی از ماهیت انسانی ایده‌آلیست ما است. او با بیان اینکه هیچ چیز بالاتر از کمال موجود در نوع بشر نیست، پیشنهاد می‌کند که خداوند متعال توسط انسان خلق شده است که به دنبال آسایش و رهایی از دنیای متخاصم است و اصول مسیحیت را از خلقت و رستاخیز تا ایمان و معجزه به چالش می‌کشد. نقد فویرباخ از ایده آلیسم هگلی توجه فوری بین المللی را برانگیخت - به ویژه بر کارل مارکس، زیگموند فروید و فردریش انگلس تأثیر گذاشت. تامل برانگیز و کاملا قانع کننده، این بحث تاریخی مهم برای دانشجویان مادام العمر دین و فلسفه خواندنی است.

کتاب شناخت و ماهیت مسیحیت

لودویگ فوئرباخ
لودویگ آندریاس فویرباخ (Ludwig Andreas Feuerbach) ‏ (۱۸۰۴–۱۸۷۲) فیلسوف آلمانی بود. او از شاگردان هگل بود ولی به‌زودی از اندیشه‌های هگل دور شد و به اصالت حس و اصالت ماده گروید. کتاب مشهور او «جوهر مسیحیت» تأثیر زیادی در فیلسوفان و متفکران مادی و منتقد مذهب داشت.فویرباخ با کارل مارکس نیز مکاتبه داشت و مارکس و انگلس هردو از کارها و افکار او تأثیر گرفتند. مارکس جزوه «تزهایی درباره فویرباخ» را در جریان گذشتن از اندیشه‌های فویرباخ نوشت.فویرباخ به عنو...