کتاب احساس آن چه اتفاق می افتد

The Feeling of What Happens
بدن و عاطفه در شکل دادن به آگاهی
کد کتاب : 74055
مترجم :
شابک : 978-9644164514
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 438
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب احساس آن چه اتفاق می افتد اثر آنتونیو داماسیو

آنتونیو داماسیو، عصب‌شناس، مدیر موسسه مغز و خلاقیت دانشگاه UCLA، در کتاب «احساس آنچه اتفاق می‌افتد: بدن و احساس در ساختن آگاهی»، اولین گزارش عصب‌بیولوژیکی واقعا متقاعدکننده‌ای از خود را ارائه می‌کند... یک کار قابل توجه از جسارت فکری».
ویدلی به خاطر تفکر علمی نوآورانه و نوشته ظریفش مورد ستایش قرار گرفت، آنتونیو داماسیو، نویسنده بین‌المللی پرفروش خطای دکارت، با پرسیدن و پاسخ دادن به سوالات عمیق به درک آگاهی دست می‌یابد: چگونه می‌دانیم آنچه می‌دانیم؟ چگونه است که ذهن خودآگاه و خصوصی ما احساس خود را دارد؟
در این کتاب پیشگامانه، داماسیو - دانشمند و پزشک مشهور و معتبری که دهه‌ها را به دنبال بیماران فراموشی در راهروهای بیمارستان، منتظر بیدار شدن بیماران مبتلا به کما و ابداع تحقیقات مبتکرانه با استفاده از اسکن PET برای کنار هم گذاشتن پازل بزرگ آگاهی، گذرانده است - ریشه‌های بیولوژیکی را بررسی می‌کند. آگاهی ذهنی و نقش آن در بقا هوشیاری احساس اتفاقی است که ذهن ما به واکنش بدن نسبت به جهان توجه می کند و به آن تجربه پاسخ می دهد. بدون بدن ما هیچ آگاهی وجود نخواهد داشت، که در قلب مکانیسمی برای بقا است که بدن، احساسات و ذهن را در مارپیچ باشکوه زندگی انسان درگیر می کند. پیوند بدن و احساسات در یک مطالعه جالب و اصیل در مورد اینکه انسان بودن چیست، احساس آنچه اتفاق می افتد "تجربه شما را از خودتان تغییر خواهد داد" (نیویورک تایمز).

کتاب احساس آن چه اتفاق می افتد

آنتونیو داماسیو
آنتونیو داماسیو (António Damásio) یک عصب‌شناس پرتغالی-آمریکایی است. او در حال حاضر استاد علوم عصب‌شناسی، روانشناسی و فلسفه در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و یک استاد قراردادی در مؤسسه Salk است. داماسیو ریاست مؤسسه مغز و خلاقیت را بر عهده دارد و چندین کتاب تألیف کرده‌است. جدیدترین آن‌ها؛ ساخت مغز آگاه (۲۰۱۰) بررسی رابطه بین مغز و آگاهی است. پژوهش‌های داماسیو در علوم اعصاب نشان داده‌است که احساسات نقش اساسی در شناخت اجتماعی و تصمیم‌گیری ایفا می‌...