کتاب انسان از جنین تا مرگ

My Dearest Enemy, My Dangerous Friend
(تاثیر متقابل رفتارهای برادران و خواهران بر زندگی یکدیگر)
کد کتاب : 74117
مترجم : فریده شکیبا
شابک : 978-9642364671
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 456
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب انسان از جنین تا مرگ اثر دروتی رو

در کتاب انسان از جنین تا مرگ: تأثیر متقابل رفتارهای برادران و خواهران بر زندگی یکدیگر نوشتۀ دوروتی رو، در می‌یابیم که چقدر روابط بین برادران و خواهران می‌تواند دردناک، یا فوق‌العاده‌ و بی‌نظیر باشد. همچنین در این اثر دلیل ارتباطات برادران و خواهران را کشف می‌کنیم.
دوروتی رو (Dorothy Rowe)، یک عمر درباره‌ی برادرها و خواهرها مطالعه کرده‌ است. وقتی کتاب انسان از جنین تا مرگ (My Dearest Enemy My Dangerous Friend) را بخوانید علت آن را خواهید دانست. نکته‌ای که آموخته‌ این است که تنها یک چیز وجود دارد که می‌توانید درباره‌ی همه‌ی برادرها و خواهرها بگویید؛ در مورد همه‌ی آن‌ها تنها یک حرف و مطلب خاص برای گفتن وجود ندارد. برادرها و خواهرها مانند دانه‌های برف گونه‌‌گون و متنوعند. بی‌شک به همین دلیل، اشتیاقی که روانشناسان درباره‌ی مطالعه‌ی دلبستگی و تعلق خاطر برادرها و خواهرها به یکدیگر نشان داده‌اند کمتر از اشتیاقشان به مطالعه درباره‌ی ارتباط مادر - فرزند است.
در راستای انجام مطالعات درباره‌ی گروه‌های مختلف برادران و خواهران، پرسش‌نامه‌ها نمی‌توانند به‌ طور طبیعی تنوع گسترده در تفاوت‌های این برادران و خواهران را بیابند و جمع و جور کنند. محققانی که برادران و خواهران را در طول دوران کودکی‌شان؛ یعنی زمانی که با هم در یک خانه زندگی می‌کردند، مورد مطالعه قرار داده‌اند فراوان نیستند.

کتاب انسان از جنین تا مرگ

دروتی رو
دکتر دوروتی رو (Née Conn; 17 دسامبر 1930 - 25 مارس 2019) یک روانشناس و نویسنده استرالیایی بود که زمینه مورد علاقه او افسردگی بود. بدنیا آمدن؛ نیوکاسل، NSW سیدنی، NSW درگذشت.رو در چهل سالگی به انگلستان آمد و در دانشگاه شفیلد کار می کرد و رئیس بخش روانشناسی بالینی لینکلن شایر بود. او علاوه بر آثار منتشر شده اش در مورد افسردگی، یک ستون نویس منظم در بریتانیا بود.او وقت خود را صرف کار با بیماران افسرده کرد و از طریق گوش دادن به داستان های آنها، مدل پزشکی بیماری روانی را رد کرد، در عوض در نظ...
دسته بندی های کتاب انسان از جنین تا مرگ