کتاب فراتر از راز

Beyond the Secret
(تجلی خواسته های ارزشمند،چیزی که تاکنون نمی دانستید)
کد کتاب : 74236
مترجم :
شابک : 978-9642366859
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب فراتر از راز اثر لیزا لاو

با خواندن این کتاب خواهیم آموخت که چگونه خواسته‌هایی ارزشمند و نوع‌دوستانه آرزو کنیم تا تجلی آن‌ها هم برای ما و هم برای کائنات شادی‌بخش باشد. کتاب فراتر از راز با زبانی روشن و متنی ساده تلاش می‌کند تفاوت میان استفاده از قانون جذب برای خواسته‌های نفسانی را از کاربرد آن برای خواسته‌های معنوی تمییز دهد؛ رسالتی که ارمغان آن، خشنودی درونی صرف‌نظر از اتفاقات بیرونی است.
در سال 2006، میلیون‌ها نفر از کتاب «راز» به نویسندگی راندا برن استقبال کردند. او در این کتاب آموزه‌هایی درباره قانون جذب و امتیازات آن در کمک به‌دستیابی خواسته‌ها نوشته بود. این کتاب به‌راستی موفقیتی بزرگ محسوب می‌شد. ده‌ها روشنفکر گرد هم آمدند و استعداد و خرد خود را به‌کار بستند که به همنوعان خود کمک کنند تا از بند الگوهای ذهنی محدودکننده رهایی یابند؛ الگوهایی که آن‌ها را از لمس زندگی رویایی‌شان باز می‌داشت. آن‌ها هدف والا و انسان‌دوستانه‌ای داشتند.
با این وجود «راز» چندان بی‌حرف و حدیث نبود. بسیاری از مشاهیر و روشنفکران، ادعاهای این کتاب را زیر سوال بردند. برخی از روان‌شناسان و فعالان این عرصه نگران بودند که کتاب راز موجب شود بسیاری از مردم برای شرایط سختی که تجربه کرده‌اند، حتی در مورد تجاوز، شکنجه و سوءاستفاده‌های اخلاقی به‌طرزی بیمارگونه خود را سرزنش کنند. برخی از پزشکان نگران بودند که جملات بیان شده درمورد سلامتی در کتاب راز (به‌ویژه این‌که علت تمام بیماری‌ها را عدم مثبت‌اندیشی خوانده بود) موجب شود دلایل و عوامل اصلی بروز بیماری‌ها، جدی تلقی نگردند. پیروان مکاتب دینی مختلف رنجیده بودند که مبادا راز نیز در فهرست بلند کتاب‌هایی قرار گیرد که سعی دارند مادی‌گرایی را امری معنوی و حرص و طمع را قابل پذیرش و موجه جلوه دهند. دالایی لاما در مقدمه کتاب راجر والش به نام «معنویت ذاتی » نوشته است: «در دنیای کنونی که مادی‌گرایی رو به رشد است، ما به‌شدت تحت‌‌تأثیر اشتیاق به قدرت و ثروت هستیم. در این تلاش بیهوده برای به‌دست آوردن قدرت بیشتر، هر لحظه از شادمانی ذهنی و آرامش درونی فاصله بیشتری می‌گیریم. علی‌رغم شادی ظاهری ناشی از تعلقات مادی، افراد زیادی از ‌ترس، نگرانی، اضطراب، افسردگی و عدم امنیت رنج می‌برند. گویی جای چیزی درون قلب ما خالی ا‌ست. به نظر می‌آید حس ناب معنویت انسانی را گم کرده‌ایم.»
کتاب «فراتر از راز» به نگرانی‌هایی مانند ملاحظات مادی می‌پردازد و تلاش می‌کند به خوانندگان بیاموزد که چگونه از قانون جذب در راستای تعلیمات معنوی بهره گیرند. اگر بر این باوریم که رازی در زندگی نهفته است و ارزش کشف کردن را دارد، بدون‌شک، راز قانون جذب نیست، بلکه راز معنویت و خداست؛ خداوندی که می‌خواهد انسان‌ها ثروتی معنوی و نه مادی را جذب کنند. قبل از آن‌که بهره‌گیری از قانون جذب را بیاموزیم، ضروری است معنوی زیستن را آموخته و به خواسته‌های خداوند توجه کنیم. تنها در این صورت است که از قانون جذب به تمامی بهره‌مند می‌شویم و جهانی عاشقانه‌تر، زیباتر و دوست‌داشتنی‌تر خلق می‌کنیم.

کتاب فراتر از راز

لیزا لاو
لیزا لاو (Lisa Love) یک مربی شهودی، روانشناس و مربی عشق، رابطه و قانون جذب، شخصیت رادیویی و رسانه ای و ستون نویس سندیکا است. او در Ojai، CA زندگی می کند.