کتاب سلامت روان و ورزش

Mental health and exercise
کد کتاب : 74296
شابک : 978-6007787748
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 44
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سلامت روان و ورزش اثر مجموعه ی نویسندگان

سلامت روان و ورزش نوشته محمد رحیمی و دیگران یکی از کتاب‌های ورزشی انتشارات اکبرزاده است که به موضوع رابطه سلامت روان با ورزش می‌پردازد.
فیلسوفان در بستر تاریخ همواره درباره دوگانگی یا یک پارچگی تن و روان تردید داشته‌اند از شواهد موجود چنین برمی‌آید که در روزگاران کهن تن و روان را یک پارچه می‌دانستند.
یونانیان از نخستین مردمانی بودند که فرضیه جدایی تن و روان را مطرح کردند. آنان به جای آن که بیماری را به ارواح خبیثه نسبت دهند آن را پیامد بر هم خوردن تعادل مایعات بدن می‌دانستند. بر طبق این فرضیه، که ابتدا توسط بقراط عنوان شد و جالینوس آن را بسط داد بیماری از به هم خوردن تعادل چهار خلط در بدن ایجاد میشود. این چهار خلط عبارتند از: خون،سودا،صفرا و بلغم.
با پیشرفت‌های پزشکی و پس از گذار از قرون تاریک وسطی، ما شاهد تغییرات زیادی در این شیوه تفکر هستیم. در حال حاضر دانشمندان معتقدند سلامت جسمی فرد با عوامل روانی و محیط اجتماعی وی در ارتباط است. تن و روان با یکدیگر در تعامل‌اند و هر دو در سلامت و بیماری دخالت دارند.
امروزه مشخص شده است که فعالیت بدنی بر سلامت روات تاثیر بسزایی دارد. همچنین در سال ۱۹۹۱ بر اساس تحقیقی که انجام گرفت، مشخص شد تمرینات هوازی عامل مهمی در کاهش آثار استرس است. علاوه بر این، مشخص شد ورزش تاثیر بسیاری در آرام کردن افراد مسن بستری و غیر بستری، از نظر علائم اضطراب، افسردگی، خلق و خو و واکنش‌های ناشی از فشارهای روانی دارد.
کتاب حاضر تاثیر ورزش و فعالیت بدنی را بر سلامت روانی و جسمی، افزایش طول عمر، درمان بیماری‌‌های روان‌تنی بیماری‌های قلبی، رشد شخصیت، افزایش و تقویت حافظه و... و نقش ورزش را در جلوگیری از آلودگی افراد به ناهنجاری‌های اجتماعی بررسی کرده است.

کتاب سلامت روان و ورزش