کتاب دین هیتلر

Hitler's religion the twisted beliefs that drove the Third Reich
کد کتاب : 74378
مترجم :
شابک : 978-9644891755
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 446
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

دین هیتلر
Hitler's Religion
کد کتاب : 79453
مترجم :
شابک : 978-6002537546
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 442
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب دین هیتلر اثر ریچارد ویکارت

کتاب «دین هیتلر» نوشته ریچارد ویکارت، یک مطالعه دقیق و جامع درمورد اعتقادات ایدئولوژیک آدولف هیتلر و نقش آنها در شکل‌گیری و اجرای سیاست‌های رژیم نازی است. ویکارت، استاد تاریخ در دانشگاه کالیفرنیا، در این کتاب به بررسی پیچیدگی‌های اعتقادی هیتلر می‌پردازد که اغلب به‌عنوان «دین هیتلر» توصیف می‌شود.
او از طریق تحلیل دقیق منابع تاریخی، نشان می‌دهد که چگونه این باورها، به‌عنوان محرکی برای اقدامات نازی‌ها تبدیل شدند. او به این می‌پردازد که آیا هیتلر از پیشگاه الهی عذرخواهی کرد؟ مدرکی وجود ندارد که او در عمرش از خداوند طلب بخشش کرده باشد زیرا او در سرتاسر عمرش خود را بنده مطیع فرامین خداوند می‌دانست. ویکارت با استفاده از مدارک و شواهد تاریخی، به تفصیل توضیح می‌دهد که هیتلر چگونه عناصری از مسیحیت، داروینیسم اجتماعی، نژادپرستی‌ و ایدئولوژی‌های ملی‌گرایانه را با هم ترکیب کرد تا یک نظام اعتقادی ایجاد کند. ویکارت نشان می‌دهد که هیتلر خود را به‌عنوان ابزاری برای تحقق بخشیدن به اراده «خدا» در نظر می‌گرفت که از نگاه نویسنده، در واقع به‌معنای پیشبرد نژادپرستی و ایدئولوژی‌های نازی بود. یکی از موضوعات این کتاب، توانایی ویکارت در تشریح این موضوع است که چگونه هیتلر و نازی‌ها مذهب و اعتقادات را به ابزاری برای کنترل اجتماعی و توجیه اقدامات خود تبدیل کردند.
از سوالات اصلی کتاب این است که آیا هیتلر، ملحد، مسیحی یا معتقد به علوم غریبه بود؟ نویسنده اثبات می‌کند که او هیچکدام از این سه نبود. او ملحد نبود چون از صمیم قلب به وجود خداوند باور داشت، مسیحی نبود زیرا خدایی را که به آن باور داشت، عیسی‌مسیح یا خداوند کتاب مقدس مسیحی نبود و معتقد به علوم غریبه نبود چون آشکارا باورهای علوم غریبه و اعمال عرفانی را انکار می‌کرد. پس دین هیتلر چه بود؟ ویکارت پس از بررسی دقیق نوشته‌ها، سخنرانی‌ها و توضیحات مورخان هیتلر‌ به این نتیجه می‌رسد که دین او همه خدایی و اعتقاد به طبیعت یا کل کیهان بود، از نگاه هیتلر طبیعت خداوند است و همچنین از اعتقادات صریح او، موعود‌گرایی بود به گونه‌ای که خود را برگزیده خداوند می‌دانست و مشیت الهی را در این می‌دید که آلمان را آزاد کند. در این کتاب باورهای او، به خوبی بررسی می‌شود. 
در مجموع، «دین هیتلر» یک مطالعه تاریخی دقیق از اعتقادات هیتلر است و ویکارت با ارائه یک تحلیل عمیق و دقیق، به خوانندگان کمک می‌کند تا درک کنند که چگونه باورهای فردی یک انسان می‌تواند بر سیاست‌های جهانی و سرنوشت میلیون‌ها انسان تأثیر بگذارد.

کتاب دین هیتلر


ویژگی های کتاب دین هیتلر

عقاید منحرفی که رایش سوم به پیش برد

ریچارد ویکارت
ریچارد ویکارت (زاده ژوئیه 1958) استاد تاریخ در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا استانیسلاوس، مدافع طراحی هوشمند و عضو ارشد مرکز علم و فرهنگ موسسه دیسکاوری است. در سال 1997 او به هیئت تحریریه مجله Origins & Design Network Research پیوست. کار ویکارت بر ادعاهایی در مورد تأثیر تکامل بر اندیشه اجتماعی، اخلاق و اخلاق متمرکز است.ویکارت مدرک لیسانس خود را در سال 1980 از دانشگاه مسیحی تگزاس، فوق لیسانس از دانشگاه مسیحی تگزاس در سال 1989 و دکترای تاریخ را از دانشگاه آیووا در سال 1994 دریافت کرد. او با لیزا...