کتاب شگفتی وجود

The Wonder of Being
  • 15 % تخفیف
    172,000 | 146,200 تومان
  • موجود
  • انتشارات: ترنگ ترنگ
    نویسنده:
کد کتاب : 74424
مترجم :
شابک : 978-6226683449
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 263
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب شگفتی وجود اثر جف فوستر

چه می شود اگر زندگی بی نهایت ساده تر از چیزی باشد که تا به حال تصور می کردید؟ ما زندگی خود را صرف جستجوی ثروت، موفقیت، عشق، تحقق و حتی "روشنگری معنوی" در آینده می کنیم. با این حال درست در قلب زندگی صمیمیت، سادگی، کلیتی وجود دارد که کاملا فراتر از کلمات است – و با هیچ تلاشی نمی توان به آن دست یافت. در تلاش برای تغییر، بهبود خود، یا "روشنفکر" شدن، در نهایت این صمیمیت بی کلام را نادیده می گیریم که حق اصلی ما و خانه واقعی ماست. کتاب "شگفتی وجود " به آزادی ابدی که فراتر از جوینده و جستجوگر وجود دارد اشاره می کند و پیش فرض های پنهانی را که زیربنای فعالیت های جستجوگر ما هستند به ما نشان می دهد. جف فاستر با شوخ طبعی، شفقت و وضوح، چیزی را به ما یادآوری می‌کند که همیشه می‌دانستیم - این که زندگی، همانطور که هست، یک معجزه است... و فراتر از افکارمان، ما از قبل آزاد هستیم.
جف فاستر در دانشگاه کمبریج اخترفیزیک خوانده است. سپس یک افسردگی شدید او را به یک جستجوی معنوی سوق داد. او در حال حاضر جلسات و نشست‌های خصوصی زیادی در سراسر جهان برگزار می‌کند.

کتاب شگفتی وجود

جف فوستر
جف فاستر متولد 30 ژوئیه 1980 ، نویسنده و سخنران اهل انگلستان است.فاستر در لندن انگلیس متولد شد. وی در دانشگاه کمبریج اخترفیزیک خواند. در آن زمان احساس ناامیدی و تنهایی او را فرا گرفته بود که سرانجام پس از فارغ التحصیلی ، منجر به بیماری جسمی شد. او اطمینان داشت که قرار است بمیرد. فاستر به زندگی با پدر و مادرش بازگشت ، یک سال درباره معنویت مطالعه کرد ، و در جستجوی رهایی از افسردگی خود بود. در سال 2006 با انحلال حس جدایی ، که به نظر او بیداری معنوی بود، افسردگی او پایان یافت.
قسمت هایی از کتاب شگفتی وجود (لذت متن)
جست وجو مستلزم این است که چیزی برای یافتن وجود داشته باشد و کسی برای یافتن آن باشد؛ مستلزم یک جوینده است که از آنچه جست وجو می شود جدا باشد. در حقیقت کل جست وجو بر مبنای این فرض قرار دارد. در واقع این فرض، خود جست وجو است. آیا واقعا تعجبی دارد که اگر این فرض افشا نشود جست وجو می تواند برای تمام عمر ادامه یابد؟ جست وجو فقط می تواند به ناکامی بینجامد زیرا آنچه جست وجو می شود معادل با چیزی است که دارد جست وجو را انجام می دهد. همراه با جست وجو، هویت گرفتن به صورت «کسی که جست وجو می کند» رخ می دهد. جست وجو مستلزم هویت گرفتن به صورت جستجوگر است. یکی از بازی های مطلوب جست وجوگر جست وجوی چیزی است که «پایان جست وجوگر» نام دارد. این هستی رها از جست وجوگر که در آینده قرار دارد نومیدانه جست وجو می شود و با نام های تخیلی از قبیل «روشن ضمیری» یا «بیداری معنوی» رمزآلود می شود. مادامیکه جست وجو وجود دارد، یک «من» هست که جست وجو می کند و دقیقا همان چیزی است که قرار است جست وجو آن را حذف کند! نکته این است که کسی که جست وجو می کند و کسی که قرار است هرگونه «دیدن دقیقی» انجام دهد، هم اکنون در این لحظه به صورت داستانی بر مبنای فکر حاضر است و در واقع آن تنها واقعیتی است که هر شخصی دارد. حتی اگر رسیدن به چیزی به نام «روشن ضمیری» ممکن بود، اگر اکنون نتواند انجام شود، هرگز نمی تواند انجام شود.