کتاب ادیان چین و ژاپن

Chinese and Japanese religions
کد کتاب : 74760
مترجم :
شابک : 978-9648090345
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 141
سال انتشار شمسی : 1385
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب ادیان چین و ژاپن اثر مایکل ساسو

کتاب حاضر که ترجمه ۲ بخش از کتاب ادیان زنده جهان است به چهار آیین کنفوسیوس، دائو، بودا و شین تو می پردازد. آیین کنفوسیوس و دائو به چین اختصاص دارند. آیین شین تو دین بومی ژاپن است.
آیین بودا دین مشترک مردم چین و ژاپن است که در چین تغییراتی یافته و از آنجا به ژاپن راه یافته است. این کتاب اطلاعات نسبتا خوبی در زمینه تاریخ، آموزه ها، کتاب های مقدس و فرقه های دینی هر یک از این ادیان و ارتباطات و تحولات آنها در طول تاریخ ارائه می دهد و وضعیت دین و فرهنگ دینی را در این دو کشور از گذشته های دور تا عصر کنونی بررسی می کند.

کتاب ادیان چین و ژاپن

مایکل ساسو
مایکل آر. ساسو (زاده ۷ دسامبر ۱۹۳۰) استاد بازنشسته گروه دین در دانشگاه هاوایی در مانوآ است. او محقق اعمال مذهبی ژاپن و چین است، با تأکید خاصی بر تائوئیسم.او در پورتلند، اورگان در خانواده اندرو ساسو و بئاتریس ساسو، خواهرزاده هوث به دنیا آمد. او مدارک زیر را به دست آورد: B.A., Literature, St. Clara University, 1952; M.A.، فلسفه/انسان شناسی، دانشگاه گونزاگا، 1955; M.A.، مطالعات چینی، دانشگاه ییل، 1964; دکتری، چینی کلاسیک/انسان شناسی، دانشگاه لندن 1971. او در سال 1974 به عنوان دانشیار به دانشگاه ...