کتاب الرسائل الکلامیه

alRasayil alKlamiyh
کد کتاب : 74767
مترجم : هادی مکارم تربتی
شابک : 978-6006730776
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 306
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب الرسائل الکلامیه اثر هادی طهرانی نجفی

الرسائل الکلامیه شامل متن منقح برخی از آثار کلامی مرحوم شیخ محمدهادی طهرانی نجفی، مختصری از شرح حال ایشان و معرفی برخی از شاگردانش و آثار و تألیفات کلامی مولف است. و نیز به عرضه آرای خاص و ابتکاری مولف در مباحث گوناگون پرداخته شده است.
عالم برجسته، مرحوم شیخ محمدهادی طهرانی نجفی از علمای اواخر قرن سیزدهم و اوایل قرن چهاردهم هجری، اهل نجف اشرف و از محققان مدققی است که در زمینه‌های مختلف علوم اسلامی صاحب‌نظر بوده و ضمن تدریس این علوم و تربیت شاگردان، با حریت و جسارت کم‌نظیری به ارائه نظرات و آرای بکر و بدیع در زمینه فقه و اصول فقه پرداخته و انتقادهایی تند و بی‌محابا از حکمت صدرایی و عرفان ابن‌عربی نموده است.

کتاب الرسائل الکلامیه

هادی طهرانی نجفی
محمدهادی تهرانی؛ فقیه شیعه در قرن سیزدهم قمری است که تحصیلاتش را در شهرهای تهران،اصفهان، نجف و کربلا به اتمام رسانید و تالیفات چندی از جمله تفسیر آیة النور، ذخائر النبوه فی احکام الخیار و رسالة الحق و الحکم از وی بر جای مانده است. از جمله حوادث مهم زندگانی وی بحث انتساب تکفیربه ایشان است که این مساله در زمان حیات او، از سوی برخی درباره‌اش عنوان شد.تهرانی در آثارش علامه محمدباقر مجلسی را دایی و وحید بهبهانی را عموی خود معرفی کرده است.