کتاب درآمدی بر فلسفه های هست بودن

An introduction to the philosophies of being
کد کتاب : 74907
شابک : 978-6007598726
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 300
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب درآمدی بر فلسفه های هست بودن اثر حسن مهرنیا

اگزیستانسیالیسم یا فلسفه­ های هست بودن، یکی از مهم­ترین مباحث فلسفی قرن نوزدهم و بیستم است که خاستگاه آن را به روایتی سده چهارم قبل از میلاد و اندیشه­ ها و آرای نخستین فیلسوفان یونان و به روایتی دیگر قرن نوزدهم میلادی و آثار سورن کیرکگارد می ­دانند.
این جریان فلسفی که به حق می­توان آبشخور فکری آن را اندیشه ­های اگزیستانسیالیسم یونانیان دانست در واقع جنبشی است علیه سیستم مابعدالطبیعه ای که در طول اعصار و قرون گذشته بر تاریخ تفکر اروپا حاکم بوده و موجبات انحراف بشر از اندیشیدن به وجود و حقیقت هستی و گرایش به تفکر مفهومی را فراهم آورده است.
از این رو در فلسفه قاره­ ای اندیشمندانی نظیر کیرکگارد، نیچه، هایدگر، سارتر، مارسل، یاسپرس، مرلوپونتی و دیگران به شیوه­ های مختلف و با اهداف خاص خود هر یک تلاش نموده­اند ضمن توجه دادن انسان دوره مدرن به تاریخ فراموشی وجود و امر قدسی، شعار بازگشت به گذشته و ضرورت مواجهه وجودی با حقیقت هستی را سر دهند.

کتاب درآمدی بر فلسفه های هست بودن

حسن مهرنیا
حسن مهرنیا متولد سال 1352، استادیار و معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران پردیس فارابی / دانشکده الهیات دانشگاه تهران،Ph.D ، علامه طباطبایی ره ، فلسفه ۱۳۸۵ ← ۱۳۸۹، M.S ، تهران-دانشکده ادبیات ، فلسفه ۱۳۷۹ ← ۱۳۸۱، کارشناسی ، تهران، پردیس فارابی، دپارتمان فلسفه ، فلسفه غرب ۱۳۷۵ ← ۱۳۷۹ می باشد.