کتاب دونمه

The Donmeh
فرقه ای در میانه یهودیت و اسلام
کد کتاب : 74908
مترجم : زهرا مهرجویی
شابک : 978-6007598702
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 164
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1987
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب دونمه اثر جعفر هادی حسن

دین یهود مانند دیگر ادیان، فرقه و انشعابات متعددی دارد. دونمه واژه ‌ای ترکی به معنای از دین برگشتگان یا مرتدان، یکی از فرقه ‌های دین یهود است.
این واژه را ترکان مسلمان بر پیروان شبتای اطلاق کردند که به پیروی از او اسلام آوردند. شاخصه اصلی این فرقه باطنی بودن آن است؛ به این ترتیب که پیروان آن در ظاهر مسلمان اما در باطن به دین یهود هستند. این فرقه مانند تمامی فرق دیگر اصول و عقایدی دارد و به آداب و رسومی پایبند است.
آشنایی با اصول و مبانی و آداب و رسوم این فرقه از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که همین باطنی بودن، ضرورت بحث و تحقیق درباره این فرقه را دوچندان می‌ کند. افزون بر اینکه این فرقه امروزه در ترکیه فعالیت داشته و در حیات سیاسی و اجتماعی مردم آن کشور و حتی منطقه تاثیرگذار است.

کتاب دونمه

جعفر هادی حسن
جعفر هادی حسن (-30 سپتامبر 2019) محقق و دانشگاهی عراقی و عضو انجمن دانشگاهیان عراق در بریتانیا است. او به دلیل تحقیقات خود در مورد گروه ها، فرقه ها و فرقه های مختلف یهودی از جمله "بخش دوما" شناخته شده است. بین یهودیت و اسلام» و «فرقه های یهودی معاصر». او در سال 2013 به دلیل تحقیقاتش توسط بنیاد نظارت بر خاورمیانه بریتانیا مورد تقدیر قرار گرفت.