کتاب قهوه خانه و قهوه خانه نشینی در ایران

Iranian Coffeehouses
کد کتاب : 74999
شابک : 978-9643792831
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب قهوه خانه و قهوه خانه نشینی در ایران اثر علی بلوکباشی

مجموعه «از ایران چه می‌دانم» دفتر پژوهش‌های فرهنگی با هدف آشناسازی علاقه‌مندان ایران‌شناسی با فرهنگ و تاریخ و هنر ایران‌زمین به قلم توانای متخصصان این حوزه فراهم شده‌است. زبان و شیوه طبقه‌بندی اطلاعات در آثار این مجموعه به گونه‌ای است که هر علاقه‌مندی به راحتی می‌تواند با کتاب ارتباط برقرار کند و از خواندن آن لذت ببرد. مطالب کتاب‌های این مجموعه به همت پژوهش‌گران، تاریخ‌دانان و ایران‌شناسان از معتبرترین منابع فرهنگی، هنری و تاریخی انتخاب و با ساده‌ترین زبان و ادبیات به خواننده منتقل می‌شوند. «قهوه‌خانه و قهوه‌خانه‌نشینی در ایران» به قلم علی بلوکباشی یکی از ده‌ها کتاب مجموعه ارزشمند «از ایران چه می‌دانم»، درباره تاریخچه قهوه‌، رسوم قهوه‌نوشی و قهوه خانه‌نشینی در ایران است.
در این کتاب شما با قهوه و قهوه‌نوشی، چای و چای‌نوشی، تاریخچه قهوه‌خانه در ایران، معماری‌ قهوه‌خانه‌ها، کارکنان قهوه‌خانه و نقش فرهنگی و کارکردهای اجتماعی قهوه‌خانه‌ها آشنا خواهیدشد.

کتاب قهوه خانه و قهوه خانه نشینی در ایران

علی بلوکباشی
علی بلوکباشی زادهٔ ۱۳۱۴ خورشیدی ، نویسنده و پژوهشگر در حوزه مردم‌شناسی اهل ایران است. وی دارای مدرک دکترای مردم‌شناسی از دانشگاه آکسفورد انگلستان است. از وی به عنوان پدر مردم‌شناسی آکادمیک ایران یاد می‌شود.
دسته بندی های کتاب قهوه خانه و قهوه خانه نشینی در ایران