کتاب الفبای دموکراسی

Demokratihåndbog
  • 110,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: کویر کویر
    نویسنده:
کد کتاب : 75007
مترجم :
شابک : 978-9642143535
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 190
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب الفبای دموکراسی اثر لینه اندرسن

خانم لینه اندرسن، نویسنده، منتقد و اقتصاددان معاصر دانمارک است. پرویز رهبری مقدم با برخورداری از تجربه همکاری با این اقتصاددان، این اثر را با قلمی شیوا و صمیمی ترجمه و به علاقه مندان مباحث حوزه مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی تقدیم داشته است.
فصل های کوتاه و فراوان این کتاب، با زبانی ساده، اصول اولیه یک سیستم دموکراتیک را به خوبی بیان می کند و در مقایسه با دیگر کتاب های معمول در این زمینه، دارای ویژگی استقلال بخش ها و فصل ها از یکدیگر است.
روی سخن این کتاب، تنها با جوامع غیردموکراتیک نیست، بلکه جوامع دموکراتیک را نیز مورد نظر دارد و بدین سبب برخی از بخش ها موضوع مورد بحث را از دو دیدگاه متفاوت مورد بررسی قرار می دهد:
- الف: چگونه می توان دموکراسی را در کشورهای دموکراتیک نگهداری و توسعه داد.
- ب: چگونه می توان دموکراسی را در کشورهای غیردموکراتیک پایه گذاری کرد.

کتاب الفبای دموکراسی

لینه اندرسن
لینه اندرسن (Lene Rachel Andersen) (زاده ۱۵ مه ۱۹۶۸)، نویسنده، ناشر مستقل، اقتصاددان، آینده پژوه و فیلسوف دانمارکی. او در تاستروپ، حومه ای در غرب کپنهاگ، دانمارک به دنیا آمد و بزرگ شد. اولین کتاب‌های او مجموعه Baade-Og، آخرین کتاب‌های او راز نوردیک (2017)، فرا مدرنیته (2019) و بیلدونگ (2020) هستند. در سال 2018، اندرسن اتاق فکر Nordic Bildung مستقر در کپنهاگ و انجمن مردمی-Bildung Fremvirke را تأسیس کرد. در سال 2019، او آغازگر اصلی روز اروپایی بیلدونگ و در سال 2020 یکی از بنیانگذاران ...