کتاب فاصله ادیان، فاجعه فلسطین

La vérité rend libre
کد کتاب : 75032
مترجم :
شابک : 979-9649529546
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 180
سال انتشار شمسی : 1384
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فاصله ادیان، فاجعه فلسطین اثر میشل لولون

ترجمه حاضر، تجربه دینی کشیشی است که ضمن اعتقاد به دیانت مسیح، معتقد است در مواجهه با فرهنگ، تمدن، و مذهب ملتی که شاگردان حضرت مسیح به سوی آن ها رهسپار می شوند، اتخاذ شیوه ای محترمانه و بی پیرایه، لازمه ی وفاداری به انجیل است.
بر این اساس، در این کتاب، رابطه میان مسیحیت و اسلام بررسی گردیده و مباحثی نظیر حرمت «پیروان ادیان در اسلام» و «مسیح در قرآن» مطرح شده است.
هم چنین، مطالبی نیز درباره ی یهودیان نظیر تفکر یهودی معاصر، عبادت در آیین یهود، و اخلاق یهود بازگو شده و روابط میان مسیحیت و یهود از عهد قدیم تا عهد جدید به اجمال بررسی شده است.
در بخشی از کتاب نیز، مبحث «فاجعه فلسطین» به طور مختصر تحلیل گردیده است.

کتاب فاصله ادیان، فاجعه فلسطین

میشل لولون
میشل ژوزف ماری لولون (زاده ۲۵ فوریه ۱۹۲۵ – درگذشته ۱۰ آوریل ۲۰۲۰) یک کشیش کاتولیک فرانسوی بود که به‌ویژه به دلیل مشارکت در گفتگوهای اسلامی و مسیحی شناخته شده است.لولون در یک خانواده کاتولیک به دنیا آمد. پدرش از ابتدا مبارز مقاومت بود و در طول جنگ جهانی دوم به شارل دوگل در لندن پیوست. للونگ در سال 1940 پس از دیدن فیلمی درباره شارل دو فوکو، دعوت معنوی خود را پیدا کرد و وارد حوزه علمیه اسقفی در آنجر شد. پس از یک سال تحصیلات الهیات خود را با انجمن مبلغان آفریقا ادامه داد. در سال 1948 د...
دسته بندی های کتاب فاصله ادیان، فاجعه فلسطین