کتاب مقررات ملی ساختمان (مبحث دوم)

National building regulations
(نظامات اداری)
کد کتاب : 75118
شابک : 978-9647588515
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 163
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 41
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب مقررات ملی ساختمان (مبحث دوم) اثر دفتر مقررات ملی ساختمان

مقررات ملی ساختمان در تمامی کشورها قواعدی هستند که به نحوی اجرای آنها توسط شهروندان الزام قانونی پیدا می کند.که توسط کتاب مبحث دوم مقررات ملی ساختمان(نظامات اداری) قابل برداشت است.
ادراک مشترک کلیه عوامل و عناصر مرتبط اعم از دولت، دولت های محلی، مردم و مهندسان، موجب می گردد که منافع ملی ناشی از حفظ و افزایش بهره وری از سرمایه گذاری های ملی و هم چنین حفظ جان و منافع عمومی بهره برداران ساختمان ها بر منافع سازمانی دستگاههای اجرایی و یا منافع دولتهای محلی و هم چنین منافع فوری سرمایه گذاران ترجیح داده شود.
بدیهی است توافق و التزام بر این دسته از منافع و خواسته ها در قالب برنامه توسعه نظام ملی ساخت و ساز تحقق می یابد. از سال ۱۳۶۶ مقررات حاکم بر جنبه های مهندسی و فنی ساختمان (طراحی – نظارت – اجرا)، توسط وزارت راه و شهرسازی در قالب مقررات ملی ساختمان به تدریج وضع و استفاده از آن الزامی شده است.

کتاب مقررات ملی ساختمان (مبحث دوم)

دفتر مقررات ملی ساختمان
دفتر امور مقررات ملي ساختمان يكي از دفاتر وزارت راه و شهرسازي است كه در اجراي قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان و آئين‌نامه اجرايي آن داراي وظایف اصلي به شرح زير مي‌باشد:ترويج مقررات ملّي ساختماننظارت عالیه بر مقررات ملّی ساختمان
دسته بندی های کتاب مقررات ملی ساختمان (مبحث دوم)