کتاب مقررات ملی ساختمان (مبحث ششم)

National building regulations
(بارهای وارد بر ساختمان)
کد کتاب : 75126
شابک : 978-6001132452
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 158
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مقررات ملی ساختمان (مبحث ششم) اثر دفتر مقررات ملی ساختمان

کتاب مبحث ششم مقررات ملی ساختمان که مربوط به بارهای وارد بر ساختمان است، اولین بار درسال ۱۳۸۰ منتشر گردید و دو آیین‌نامه موجود در کشور را تحت عناوین : آیین‌نامه حداقل بار وارده بر ساختمان‌ها و ابنیه فنی _ استاندارد شماره ۵۱۹ سال ۱۳۷۹ و آیین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله ” استاندارد ۲۸۰۰ ایران ” سال ۱۳۷۸ را در بر گرفت.
ویرایش دوم این مبحث نیز درسال ۱۳۸۴ و در پی تغییرات گسترده در ویرایش سوم استاندارد ۲۸۰۰ انتشار یافت.
با توجه به آخرین ویرایش آیین‌نامه‌های معتبر دنیا، تغییرات حادث شده در دیگر مباحث مقررات ملی و ویرایش چهارم استاندارد ۲۸۰۰ ایران و همینطور پیشرفت‌های علم مهندسی عمران و دستاوردهای پژوهشی و نیز بازخورد مهندسان طراح سازه نسبت به مطالب ویرایش سوم، این ویرایش(ویرایش چهارم در سال ۱۳۹۸) با دیدگاه بازبینی و به روز رسانی و تکمیل موضوعات بارگذاری تهیه شده است.
یکی از مباحث و منابع مهم مقررات ملی ساختمان در آزمون نظام مهندسی رشته عمران می‌باشد.
مبحث ششم مقررات ملی ساختمان بخش زیادی از سوالات آزمون محاسبات و همچنین آزمون نظارت را به خود اختصاص می‌دهد.
موضوع اصلی کتاب مبحث ششم مقررات ملی ساختمان بحث بارگزاری ‌سازه‌ها است. و موضوعاتی پیرامون شناخت و ارزیابی انواع بارها نظیر بار مرده ، زنده، برف، زلزله و غیره در آن بحث شده است و نحوه محاسبه این بارها در ساختمان بیان شده است.

کتاب مقررات ملی ساختمان (مبحث ششم)

دفتر مقررات ملی ساختمان
دفتر امور مقررات ملي ساختمان يكي از دفاتر وزارت راه و شهرسازي است كه در اجراي قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان و آئين‌نامه اجرايي آن داراي وظایف اصلي به شرح زير مي‌باشد:ترويج مقررات ملّي ساختماننظارت عالیه بر مقررات ملّی ساختمان
دسته بندی های کتاب مقررات ملی ساختمان (مبحث ششم)